Even bijpraten

Vrijdagmiddag ben ik naar Intratuin geweest. Degene die mij wat langer volgt weet dat ik helemaal verslingerd ben aan het kerstdorp. Het liefst tover ik mijn huis in de decembermaand om naar een woning uit de tijd van Charles Dickens. Inclusief besneeuwd landschap. Nu is dat natuurlijk niet mogelijk, dus doe ik dat maar in het klein.
Gelukkig ben ik niet de enige zot in Nederland, het schijnt dat de kerstdorpen een ware hype gaan worden, en zo vind je in steeds meer winkels de sfeervolle huisjes.

Bij Intratuin in Duiven hebben ze een enorm oppervlakte gevuld met diverse kerstdorpen. Het kerstdorpen-walhalla. Daar moest ik heen.
Samen met Mojo vergaapte ik me aan de sfeervolle huisjes, kerkjes, de kabelbaantjes, de treinen en vooral het Friese elfsteden-dorp.
Natuurlijk was ik niet van plan om nog wat aan te schaffen, tenslotte is mijn dorpsperceel niet zo heel erg groot, maar toch stond ik anderhalf uur later met twee volle manden bij de kassa.
Vrijdagnacht heb ik boven en op het toilet doorgebracht. Hondsziek van een buikgriep. Het hele weekend en de maandag was ik maar weinig waard.
Intussen ging de schilder onverdroten door en was de benedenverdieping een grote chaos. Dinsdag was ik weer aardig opgeknapt en had de schilder zijn werk gedaan. Het opruimen kon beginnen.
En nu is het alweer woensdag.

De kamer heeft er nog nooit zo netjes uit gezien. De muren, kozijnen en het plafond zitten strak in de verf en alles, echt alles is schoon.

Nu moet ik als de wiedeweerga aan de slag met de Sinterklaassurprise, het gedicht
 en o ja, ik moet ook nog wat inkopen doen voor zaterdag. Want dan is het eindelijk zover: het jaarlijkse pakjes festijn.
Er wordt weer flink geheimzinnig gedaan, gezucht en gesteund, maar ondanks dat laatste heeft iedereen er enorm veel zin in.
Door al deze dingen kwam er niet veel van bloggen en heb ik daarom maar een oud verhaal van stal gehaald (zie onderstaand blog) en verder heb ik een behoorlijke leesachterstand op de blogs, maar makkers staakt uw wild geraas: Ze komt, ze komt…..