Even bijpraten

Vrijdagmiddag ben ik naar Intratuin geweest. Degene die mij wat langer volgt weet dat ik helemaal verslingerd ben aan het kerstdorp. Het liefst tover ik mijn huis in de decembermaand om naar een woning uit de tijd van Charles Dickens. Inclusief besneeuwd landschap. Nu is dat natuurlijk niet mogelijk, dus doe ik dat maar in het klein.
Gelukkig ben ik niet de enige zot in Nederland, het schijnt dat de kerstdorpen een ware hype gaan worden, en zo vind je in steeds meer winkels de sfeervolle huisjes.

Bij Intratuin in Duiven hebben ze een enorm oppervlakte gevuld met diverse kerstdorpen. Het kerstdorpen-walhalla. Daar moest ik heen.
Samen met Mojo vergaapte ik me aan de sfeervolle huisjes, kerkjes, de kabelbaantjes, de treinen en vooral het Friese elfsteden-dorp.
Natuurlijk was ik niet van plan om nog wat aan te schaffen, tenslotte is mijn dorpsperceel niet zo heel erg groot, maar toch stond ik anderhalf uur later met twee volle manden bij de kassa.
Vrijdagnacht heb ik boven en op het toilet doorgebracht. Hondsziek van een buikgriep. Het hele weekend en de maandag was ik maar weinig waard.
Intussen ging de schilder onverdroten door en was de benedenverdieping een grote chaos. Dinsdag was ik weer aardig opgeknapt en had de schilder zijn werk gedaan. Het opruimen kon beginnen.
En nu is het alweer woensdag.

De kamer heeft er nog nooit zo netjes uit gezien. De muren, kozijnen en het plafond zitten strak in de verf en alles, echt alles is schoon.

Nu moet ik als de wiedeweerga aan de slag met de Sinterklaassurprise, het gedicht
 en o ja, ik moet ook nog wat inkopen doen voor zaterdag. Want dan is het eindelijk zover: het jaarlijkse pakjes festijn.
Er wordt weer flink geheimzinnig gedaan, gezucht en gesteund, maar ondanks dat laatste heeft iedereen er enorm veel zin in.
Door al deze dingen kwam er niet veel van bloggen en heb ik daarom maar een oud verhaal van stal gehaald (zie onderstaand blog) en verder heb ik een behoorlijke leesachterstand op de blogs, maar makkers staakt uw wild geraas: Ze komt, ze komt…..

16 gedachtes over “Even bijpraten

  1. Nou gelukkig je bent weer opgeknapt zo,n griepje hakt er goed Hanneke !
    Maar je bent weer lekker wezen shoppen in het tuincentrum ach wie niet hé met deze tijd ,jij kunt je dorp weer lekker aanvullen met je mooie spullentjes en er weer heerlijk van genieten .
    Gr…ida

  2. Nou we zijn weer helemaal bij ;-). Ik kan me voorstellen dat jij daar helemaal wegdroomt met al die mooie huisjes en zo… Zal vast weer heel mooi worden!
    En heerlijk dat he huis zo lekker schoon is… af en toe een likkie verf doet wonderen he 😉
    Succes met je surprise

  3. Dus jij helemaal weg van die kerstdorpen? Ja ze zijn wel leuk/grappig….maar ik geef er totaal niet om, hahaha! Maar leef jij je maar uit hoor, het wordt vast prachtig! Heerlijk als je huis weer helemaal opgeknapt fris en helder is…minder is die buikgriep, vervelend!! Nu weer opgeknapt?
    Succes met voorbereidingen voor Sinterklaas hoor!

  4. Wat fijn dat alles nu weer spik en span is bij jou in huis. Ben je ook wat kilo,s kwijtgeraakt door die buikgriep? 🙂

    Geniet jij maar van je kerstdorp, de dagen die komen zijn voor jou Hanneke.
    Veel plezier met de surprises!

  5. Ohh meissssss, zo herkenbaar…. ik heb met mezelf de helehelelele strenge afspraak dat ik wel mag kijken naar die handel VOOR kerst maar pas iets ervan mag kopen NA kerst, omdat het dan vele malen goedkoper is… scheelt soms 50%. Ooit vroeg ik naar de reden en toen zei de Tuinlandmedewerker: omdat opslag ons ook veel geld kost…. ik heb ondertussen veel kerstdorp-spullen (en ja voor je het vraagt, allemaal in muziekthema) tegen hele scherpe prijzen bijeen weten te sprokkelen.. met name de 2e kerstdag en de dag erna is er nog veel voorraad dat dan al afgeprijsd is… althans hier in de stad dan….

    -x-x–x

  6. Hoi Hanneke
    Graag gedaan hoor om bij je langs te komen om die mooie verhalen te lezen
    Dit is een verhaal ook mooi hoor dat gaat over kerst en Sinterklaas .
    Het kerstdorpje onder op de foto is dat het dorpje waar je over schreef als dat zo is het heel mooi
    Ik hou daar niet van. Een kerstboom met wat ballen slinger erin en lekker eten dan ben ik tevreden
    Prettige avond zaterdag
    Groetjes Rinus

  7. Nou, ik kan niet anders zeggen dan dat het er erg leuk uitziet. Ik begin er maar niet aan want mijn huis is te klein. Maar ik kan me nou zo levendig voorstellen dat je deze huisjes spaart en er plezier aan beleeft. Leuk geschreven ook weer. Een echte bijpraat-Hanneke.

    Kom je langs? Dan zet ik alvast mijn schoen.

  8. Jij hebt kerstinkopen gedaan nog voor de Sint het land heeft verlaten? Schande!
    Fijn, dat je weer bent opgeknapt en heel veel plezier op het grote surprisefeest. Feest? Zei ik feest? Hopelijk wordt het een echt feest.:-)

  9. Ik vind het ook leuk om te zien, heb zelf niet zoveel met die huisjes om ze zelf te hebben maar ga wel altijd kijken bij zo’n groot tuincentra die zo’n hele stad heeft opgebouwd. Gewoon gezellig sfeertje proeven.

  10. Leuk die winterse dorpen. Ik heb een nicht die er behoorlijk aan verslaafd is. Iemand in de straat heeft zijn kerststal al voor het keukenraam gezet, dus de kerstman heeft het ook al druk.
    Ik ben blij voor je dat je weer opgeknapt bent en je huis heerlijk is opgeruimd. Alleen dat doet een mens al goed. En gezellig hoor, dat je langskomt.

  11. oh, wel een nare tijd achter de rug dus…gelukkig ben je er weer bovenop, Hanneke!
    Ja hoor, ik weet al een hele tijd dat jij gek bent op die kerstdorpen. En ik vind het ook héél mooi. Wellicht krijgen we nog een glimp te zien van wat jouw aanwinsten waren?

  12. Fijn dat je weer opgeknapt bent en….dat je huis spic en span is.
    Dat wordt een hele fijne decembermaand voor jou.
    Alles lekker versieren, haal je hartje maar op.
    Maar nu eerst nog even rijmen en dichten.
    Succes meis, maar vooral heel veel plezier.

  13. Grrrr.. is mijn reactie weg. Nou dan nog maar een keer…. 🙂

    Ten eerste fijn dat je weer helemaal opgeknapt bent (had ik net als laatste staan, maar het is toch wel eigenlijk nummer 1 van het lijstje)
    Ten tweede wens ik je veel succes en sterkte met het maken van de suprises en gedichten (had ik net helemaal niet vermeld… schande)
    Ten derde, heerlijk zo’n strak geverfde muur en plafond. Dat kan ik weten, want bij ons is ook alles net af (nou ja.. bijna alles dan)
    Tenslotte.. tja… die huisjes. Mijn kinderen zwijmelen er helemaal bij weg. Elk jaar gaan we dan ook even naar het Tuincentrum waar ze drie dorpen kunnen bekijken (helaas alles achter glas). Wij hebben zelf een huisje met een schaatsvijver, er zit een knopje bij die zorgt ervoor dat het mannetje gaat schaatsen op kerstmuziek… ach… ook leuk… soms…

    Alvast een fijn weekeinde gewenst Hanneke!

Zeg het maar:

