Kontjes

De vraag was: ben jij een billen-mens?
Het overviel me eigenlijk een beetje.
Ik zie ze eigenlijk meer als nuttig, zou eerlijk gezegd niet weten hoe je zonder kan.
Ga maar eens zitten zonder billen, of fietsen! Gaat een pijnlijke opgave worden, dat beloof ik je.
Feitelijk let ik niet zo op billen. Natuurlijk weet ik dat er grote verschillen zijn in maatvoering, van ieniemienie tot XXL. Het maakt me niet zoveel uit, behalve in het openbaar vervoer, daar heb ik liever een ieniemienie bilpartijtje naast me zitten.
Daarentegen heb ik wel wat met kontjes, want ook daarin heb je veel variëteiten.
Zo heb je de mopperkont, die ken je vast wel, het is nooit goed en dat laat hij je zeker weten.
Of wat dacht je van de babbelkont, leuk maar vermoeiend.
De bof- of mazzelkont, zo eentje die het allemaal maar aan lijkt te komen waaien en waar we stiekem wat jaloers op kunnen worden, tot we het zelf zijn en iedereen moet meegenieten.
Je herkent jezelf vast wel in een of meer van die konten. Ik wel.
De enige waar ik moeite mee heb is de draaikont. Net als je denkt dat je hem doorhebt, is die weer van mening veranderd. Glad als een aal en niet te vatten.
Heb ik toch liever een XXL-kont naast me in de trein, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Geschreven voor WOT https://verwondervrouw.nl/pix-wot/wot-deel-10-kontje/

13 gedachtes over “Kontjes

  1. Die draaikonten zijn het ergste, daar krijg ik jeuk van aan mijn bevallig klein kontje. Wanneer iets mij niets kan schelen roep ik altijd: “Het zal mij niet aan de kont roesten!”

    Like

  2. .

    Hanneke.
    En dan moet ik (Vlaming) denken aan Hanneke Groenteman.
    Niet meteen aan haar kont.
    Maar aan haar verbale kracht. In ‘De Plantage’.

    Totdat ze gehalveerd werd door een vermenigvuldiging.
    Met die malle Margreet Dolman.
    Twee presentatoren dat is een ongewenste deling.

    En van het goede te veel. Ook voor een bofkont.

    Geliked door 1 persoon

  3. Via het lezen van de bijdragen van uw allitererende bezoeker en leunend op de kracht van mevrouw Groenteman (die ook in ander verband mooi gehalveerd is) kom ik op de kontjes. Wat moet ik in hemelsnaam over kontjes zeggen, behalve dan dat ik weet dat Toon H. daar eens een leuk liedje over geschreven heeft (de tango van het blote kontje). Bij mopperkontje moest ik denken aan Cornelis Critieck. Babbelkontjes vind ik hier en daar wel in de kennissenkring en zelf ben ik stiekem een tevreden mazzelkont.
    Maar ik klets teveel. Hoe dan ook: dit blogje zal zeker op vele plaatsen inslaan als een billenblogbom.

    Geliked door 1 persoon

  4. Zo iets als dit verwachtte ik al wel een beetje… zo ken ik je wel maar ehhh vaag herinner ik me een blog van jou over de juiste spijkerbroek, dat dat nogal een dingetje was die te vinden… want elke kont is anders 😉

    Like

Zeg het maar: