Hond of kind?

Sommige mensen noemen hun hond, hun kindje.
Zover zou ik toch niet willen gaan.
Goed, ik vind Rizzo een schatje, ben stapelgek op haar, maar om haar nu mijn kindje te noemen?
Toch heeft ze van die trekjes, waarbij ze dicht in de buurt van een echt kind komt: want wat kan ze me voor gek zetten.
Vanaf dat we haar een week hadden, ben ik met Rizzo naar puppycursus gegaan. Ik kreeg daar waardevolle tips en ben enthousiast aan het oefenen gegaan. En met resultaat mag ik zeggen.
Zitten doet ze als geen ander, sinds deze week duikt ze plat op de grond als ik ‘af’ tegen haar zeg en ook het ‘volgen’ tijdens het uitlaten gaat best goed.
Behalve op de cursus. Dan is ze alles in een keer vergeten.
Zodra we het hek binnen lopen van het terrein waar de cursus gegeven wordt, ben ík degene die volgt, zit ik me op te vreten en ga ik constant af, terwijl Rizzo haar neusje volgt, alleen maar aandacht heeft voor de andere honden en op zoek gaat naar de voertjesvoorraad van meester Thijs.
Gelukkig is ze wel consequent, want zelf meester Thijs heeft de grootste moeite haar in het gareel te krijgen. Het mooiste vindt ze het spelen met de andere honden, dan gaat ze helemaal los en kan ik “Rizzo, HIER!!!!!” roepen tot ik een ons weeg. Vanavond hield ik het geploeter voor gezien, ik liet de lijn los en ben als een malloot rondjes gaan rennen. Kijk, dat vond Rizzo nu leuk, ze volgde alle bochtjes die ik maakte alsof ik een loslopend koekje was en een plezier dat we hadden!
Het was misschien niet helemaal de bedoeling van de les, maar mijn kinderen houden niet zo van school, dus Rizzo ook niet.
Zie je, is ze toch een soort kindje van me.

17 gedachtes over “Hond of kind?

  1. Oh wat een schitterend verslagje van je ervaringen met Rizzo! Het is toch genieten met zo’n humpie he. Het komt vast wel goed joh… gewoon door blijven rennen Hanneke 😉

    Like

  2. Herkenbaar, al ging het met mijn hond wel redelijk. Echt leuk vond hij het luisteren ook niet. Maar hij heeft wel zijn puppiecursis en A diploma.

    Like

  3. Zo te lezen is Rizzo behoorlijk slim zo te lezen en heeft duidelijk dus niet veel op met de cursus, hahaha!! Zolang ze maar gehoor geeft aan ‘af’ en goed volgt steekt Rizzo er toch wel wat van op!
    Groetje van Henny Breedijk.

    Like

  4. Leuk geschreven 🙂 Ik vind je een hele goede puppie-moeder! Jij kunt dat! Vooral bochtjes rennen over het veld ging je goed af. Zo zie je maar weer dat je nooit van te voren weet wat je wel en niet in je hebt. Maar jij hebt het zeker in je! Geniet van je Rizzo (leuke naam trouwens!).

    Like

  5. Voor mij is een hond ook geen kindje hoor al heb je er soms wel evenveel werk aan zeker als ze klein zijn. Ja het valt niet mee om een hondje op te voeden haha ze blijven speels maar toch is het wel handig als ze een beetje luisteren daar heb je zijn verdere leven plezier van.

    Like

  6. ZO zie je maar, als mensenmoeder, als honden’stief’moeder, je blijft maar vliegen en draven van hot naar her…… ach t is wel goed voor je conditie, die kan immers altijd beter 😉

    IK wil wel een keertje mee, kan ik t eea vastleggen voor t nageslacht 😉

    xxx

    Like

  7. Ja, een hondekind!!! Heerlijk zo’n beestje ……… maar ik weet zeker dat jij nooit zal gaan zeggen : Rizzo, kom maar bij mama ……………. zodra je dat gaat zeggen krijg ik medelijde met Rizzo, want dan mag hij geen hond meer zijn.

    Like

  8. Eigenlijk doen we gek met honden. Dat beest ziet de hele dag nauwelijks een andere hond en dan vinden ze het gek dat ze op puppycursus enthousiast over die andere honden is. Een mens zou zich eens wat makkelijker moeten kunnen verplaatsen in een ander, ook honden. Gelukkig volg jij je normale verstand. Rizzo is vast gek op je.

    Like

Zeg het maar: