Blootsvoets

Ik ben zo blij met mijn supermarkt. Onze grootgrutter denkt altijd met ons mee. Niet alleen in het aanbieden van producten. Ook voor de algehele winkelbeleving kan ik bij hem terecht.
Zo kun je de laatste tijd zonder schoenen winkelen. En dat is geweldig voor iemand zoals ik die graag op blote voeten loopt.
Bij de ingang van de winkel staat een grote tafel en daar kun je je schoeisel kwijt.
Direct merk je het al: dit is zo bevrijdend! Je aardt direct en je voelt je een met de vloer.
Voetzolen zijn ook zeer gevoelig. Goed of slechte vibes komen direct binnen. Op de versafdeling bijvoorbeeld voelt de vloer heerlijk warm en zacht aan, alsof je op een tropisch strand loopt. Kom je bij het vlees, wordt de vloer aangenaam stevig. De vloer bij de vis voelt als een kabbelende beek en bij het brood loop je door een korenveld. Afdeling koek-en-snoep is koud en scherp. Geen goede omgeving dus voor je, snel wegwezen.
Je merkt het aan je inkopen. De kar ligt alleen maar vol verantwoorde voedingsmiddelen. En zelf ben je helemaal zen.
Tot aan de kassa’s, daar is het kil.
Logisch.
Maar dat geeft niet, want niet veel later kun je toch je schoenen weer aantrekken.
Als het goed gaat.
Want laatst liep ik richting schoenentafel, was die verdwenen! De schoenen waren op een grote hoop bij de winkelwagentjes gestort.
Chagrijnig begon ik de berg te doorzoeken. Zonder resultaat. Weg sneakers. Weg zen.
Verdikkie! Op blote voeten lopen is natuurlijk heerlijk, maar niet in kou en regen.
Even kwam ik in de verleiding een willekeurig paar te pakken en daarmee weg te lopen, tenslotte had een ander dat met de mijne ook gedaan, maar deed het toch maar niet. Er zat niets anders op dan blootsvoets naar huis te gaan…..
Je droomt raar op oliebollen.

Een gelukkig nieuwjaar allemaal!

10 gedachtes over “Blootsvoets

  1. Op de blote voeten je schoenen in een berg schoenen zoeken.
    Ik zie je lopen door de straten. en voel de steentjes onder mijn voeten😉

    Groetjes, Ria

  2. *glimlach* …. ik zie het al helemaal voor me… niets nieuws onder de zon want zo beeldend schrijf jij altijd…. mooiiiii gedaan wijffie, fijn dat er ‘weer’ bent !

    En bedankt nog voor vanmiddag, deed me echt heel goed ! -x-x-

  3. We waren laatst in een hotel en in de kamer van de meiden lag de dromenencyclopedie. Jammer dat ik dit logje nu pas lees, want er was vast een verklaring voor.

    Een mooi 2016!

  4. Whahaha, een droomsuper. Geweldig. Denk maar niet dat ik het door had hoor, ik tuimelde geschoeid en al in de val. Prachtverhaal.

Zeg het maar:

