Facebook en de spruiten-test

Facebook. Een apart fenomeen.
Zelden wordt er wat nuttigs gemeld en nog minder vaak logisch daarop geantwoord.
Daarom plaatste ik de volgende –compleet onzinnige- status:

‘Test:
Wie vindt het interessant te weten dat we vanavond spruiten eten?’ *

Er was natuurlijk maar één antwoord mogelijk: IK
Helaas, van de eenentwintig antwoorden, werd dit slechts één keer genoteerd.
(Gefeliciteerd, SvV te E, al was Iiiiiiiiiiik!! wel wat overdreven)
Was je niet geïnteresseerd, had je niet hoeven te antwoorden.
Verder kreeg ik spontane af- en aanmeldingen voor de maaltijd, volgden er diverse recepten en werd me ongevraagd medegedeeld wat er die avond bij de ander op tafel stond.
Leuk, maar geen antwoord op de vraag.
Nog vager waren de twaalf  ‘vind ik leuk’jes die aangeklikt werden.
Wat vindt men leuk?
Dat ik een test heb gehouden?
Dat ik spruiten eet?
Of dat de test over spruiten gaat?
Vaag.

Tot zover de resultaten van deze test.
Nu iets over het doel.
Daar kan ik kort over zijn:
Dat was er niet.
Het was slechts een armetierige manier om de bezoekersaantallen op deze blog wat omhoog te krikken.
Zal mij  benieuwen of het gelukt is.
Vanavond eet ik trouwens een bakje yoghurt.
Maar dat zal je vast niet interesseren.

 

*(ik hou van rijmende testen: ‘Alles wat je weten wouw over de kuren van je vrouw’. Of: ‘Wat heeft jouw man het liefst in de pan’.)

22 gedachtes over “Facebook en de spruiten-test

  1. Zo fijn die rust die over je komt zodra je fb dichtgooit

    Ik eet uit….. Geen idee wat, ik laat me verrassen

    Geniet van je yoghurt

    Enne…… Jij interesseert mij, als mens niet om wat je doet of eet

    X

  2. Waar zo’n vraag over spruiten al niet toe leid.Ik lees haast altijd hier enkel je schrijft stukken minder als voorheen.FB is eigenlijk Fakebook,je leest er zelden iets inhoudelijks.Veel plezier met de molloten vanavond,de schipper is zwaar teleurgesteld,nu word zijn programma daardoor weer uitgesteld.Tis wat en allemaal door een jongen die in de war is geraakt.Ik heb best medelijden met het joch,z’n leven is nu grotendeels naar de Filistijnen.

  3. Haha … ik was degene die dacht: “Het interesseert me niet, dus ik reageer niet🙂 “. EN desondanks lees ik je blog toch wel, want die interesseren me wel🙂 !

  4. Kei van een test!
    Toen ik nog geen blog had plaatste ik wel eens een verhaaltje / column op FB. Tot ik van iemand een nogal hatelijke reactie kreeg. Daar was (zijn) FB immers niet voor bedoeld. ‘Ga een boek schrijven of zo’.
    De meeste mensen vonden het gelukkig wel leuk hoor.
    FB /Hyves heeft me ook veel goeds gebracht. De verwaterde contacten met familie en oude vrienden zijn weer hersteld. Ooit (2011?) heb ik op FB ooit een stukje over FB geschreven. Zo dacht ik er toen over. Misschien vind je het leuk om te lezen:
    https://nardablog.wordpress.com/2013/05/11/facebook/

  5. Ja dat Facebook, ik doe er niet zoveel mee, zo nu en dan wat foto’s plaatsen.En al die onzin skippen. En ik denk als je geen blogs schrijf dat de animo dan inderdaad terug gaat dat is toch een logisch gevolg.

  6. Ooit heb ik me aangemeld bij Facebook omdat het gekoppeld was aan Spotify. En dat wilde ik wél hebben.
    Na lange afwezigheid maar weer eens iets geplaatst op mijn blog.

Zeg het maar:

