Kerstboodschappen

De zenuwen krijg ik er van.
Ieder jaar opnieuw.
De kerstboodschappen.
Het begint al op de parkeerplaats: eindeloos rondjes rijden voor een plekkie. Met een beetje geluk levert je dat nog een pittige woordenwisseling op met een andere parkeer-plek-zoeker, die niet beschikt over mijn engelen geduld….ahum.
Dan de jacht op een kar, met kans op weer een woordenwisseling met dezelfde automobilist van de parkeerplaats.
Heb je een kar weten te bemachtigen,  dan kun je je lol op in een overvolle winkel, met een duwende menigte en lange rijen voor de kassa.
Gekkenhuis…. maar ja, je moet nu eenmaal wat eten met kerst…
Dit jaar geen outdoor-gourmet. Na dit jaren te hebben gedaan, hebben we het wel eens gezien.
Deze kerst verzorgen we allemaal een onderdeel van de maaltijd en dat vind ik een prima idee.
Het scheelt me een hoop denk- en zeulwerk.
De boodschappen zijn inmiddels binnen. Inclusief een extra pak toiletpapier.
Want nadat we aantal jaren geleden tijdens kerst zonder zaten, zorg ik voor een dubbele voorraad.
Ook nu zal ik vast wat vergeten zijn, maar nog een keer de hel, die supermarkt heet, in gaan?
Mooi niet!
En dat terwijl de eerste kerst begon met maar één simpele boodschap:

Vandaag is jullie redder geboren: Christus, de Heer.

En daar word ik nou weer helemaal rustig van.
Ik wens jullie fijne kerstdagen.

 

Wil je weten welke taart ik maak voor kerst?
kijk dan even hier http://albertheijn.tumblr.com/post/105676418227/mijn-ideale-kerst-zou-ik-vieren-met-familie-in-een :)

8 gedachtes over “Kerstboodschappen

  1. Jaja het is wat Hanneke het is zo herkenbaar , ik heb ze ook gelukkig al binnen de boodschappen maar of het allemaal op gegeten word pffff men neem altijd teveel !
    Fijne kerstdagen
    Liefs ida

  2. Hanneke, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ging op aanraden van zoon nu eens niet naar AH maar naar de Aldi. Het was tien uur in de ochtend en de winkel was bijna uitgestorven. Ik vloog de winkel door voor de noodzakelijke non-food (want eten haal ik toch liever elders) en tevreden ging ik huiswaarts want het scheelt een hoop geld. Later bij AH was het wel degelijk druk zodat ik goed weet dat je geen onzin vertelt. Maar ja, je wilt een keer gourmetten met je zoon of je wilt het niet. Dus toch maar het strijdgewoel in.
    Ik zal blij zijn als het januari is en ook als jij weer verhalen gaat schrijven.

    Ik wens je een fijne Kerst (zoals ie oorspronkelijk bedoeld is, daar ben ik zeer vóór) en een warm, gezond, inspiratievol 2015 voor jou, je man en al je telgen en kleintelgen🙂

  3. Op tijd gaan, lijstjes maken ( en je eraan houden ) naar de XXL Albert Heyn op het Eemplein in Amersfoort ( altijd parkeerplaats en héél veel karretjes ) rondneuzen in de ruime voorraad en voldoende winkelpersoneel. Het viel wel mee dit jaar. Mijn toetje kwam van 24 kitchen, warme appelbolletjes met ijs en slagroom. Rustig aan Hanneke, het is zo weer voorbij.😉

  4. Gelukkig heb ik van die stess dit jaar niet zoveel last gehad. En misschien scheelt het ook dat ik geen auto heb hahahaha, want die eerste stress die jij beschrijft heb je met een fiets niet.
    Dat recept ziet er trouwens wel erg lekker uit zeg, en wat een leuke foto😉
    Ik wens jou en de jouwe hele fijne dagen, al is de kerst ondertussen bijna om…

  5. in onze supermarkt is er een formule waarbij je online je boodschappen bestelt, en je die op een afgesproken uur gaat afhalen. Niks geen stress!!!

    Hopelijk heb je genoten van de maaltijden, en van het gezellige samenzijn met de familie, Hanneke!

    Groetjes!

Zeg het maar:

