Veranderlijk

Wat treffen we het toch met het weer de laatste tijd.
Veelal droog, een zonnetje en temperaturen rond de twintig graden!
Heerlijk!!
Toch?
Als je mij een beetje zou kennen, zou je dat wel verwachten uit mijn mond. Want wat heb ik een hekel aan regen en kou.
En toch betrap ik me er ineens op, dat ik zin heb in de herfst.
Met najaarsstormen en rondvliegende bladeren. Stampotten en rode wijn. Om zes uur de gordijnen dicht en de kaarsen aan. Buiten guur, binnen warm.
De zomer is verleden tijd, de tuin uitgebloeid, de zin om te zonnen voorbij.
Laat de herfst maar komen!
Nu schrijf ik dit wel zo vrolijk op, maar de kans is groot dat ik bij de eerste flinke herfstdag chagrijnig uit het raam zit te kijken, wat dat betreft ben ik zo veranderlijk als…. tja, als het weer!

15 gedachtes over “Veranderlijk

  1. En aangezien ik wel van de herfst hou en deze dagen ook nog enorm kan genieten van het weer, loop ik morgen jouw achtertuin in…wat die ‘uitbloei-ing’ betreft, volgens mij valt dat reuze mee!

  2. Nu zijn de mensen zo tolerant en vriendelijk ,maar als de herfst met regen en wind toeslaat kunnen ze niks meer hebben, dan druipt het chagrijn van de gezichten. Maar in huis geniet ik wel van de stormen vanachter het raam met stromende regen als ik niet meer er uit hoef te gaan.

    Groetjes, ria

  3. Het stemt me wel triest dat een van de weinige (met mij als ook zo denkend😉 ) zoals ik hier en daar lees die niks van de herfst en winter, kou en nattigheid moest hebben, nu opeens overstag gegaan is…… Geef mij nog maar weken dit weer, salades, fietsen, zonnetje…………

  4. Joh, wat een optimist :-$ Van mij mag het tot de kerst zo blijven en dan een paar weken lekker winter, met sneeuw en ijs, dat in februari als bij toverslag verandert in de lente.

  5. Ja, dat is mensen eigen hé, veranderlijk zijn als het weer, maar zolang het weer stabiel droog en rond de 20 graden blijf, blijf ik ook stabiel …………. en voor mij mag het nog weken duren, want mij gaat het nooit vervelen🙂

  6. Hanneke, het heeft geregend en geonweerd. Ben je nog vrolijk of moeten we je allen uit
    een dip rukken? Roep maar, bloggers zijn verschrikkelijk solidair.

Zeg het maar:

