Eeuwige roem

Het is zomer (al lijkt het er buiten niet op) en dat betekent bij de familie B: Tourkoorts!
Al jaren houden we een poule voor de Tour de France bij, waarbij we ons eigen team mogen samenstellen om daarmee zoveel mogelijk punten binnen te harken.
Vorig jaar won ik glansrijk.
De prijs? Eeuwige roem, die (naar nu blijkt) helaas maar een jaar standhoudt.
Opnieuw aan de bak dus, maar tot op heden valt het resultaat vies tegen.
Ik hang aan het elastiek, net boven San en Ka die er helemáál geen verstand van hebben.
Had ik nu geweten van die éénjarige-eeuwige-roem, dan had ik wat beter mijn best gedaan.
Vandaag eindelijk weer eens een Nederlandse renner die het eerst de streep passeerde.
Lars Boom trotseerde regen en kasseien en won de vijfde etappe.
Nee, Boom staat niet op mijn lijstje.
Froome wel, maar die viel vandaag uit en Cavendish –ook op mijn lijst- deed dat op de eerste dag al.
De eeuwige roem van 2014 is nog ver, maar allez, dat is Parijs ook!

7 gedachtes over “Eeuwige roem

  1. dit jaar is het zowat de slechtste start die ik kon hebben in mijn tourploeg. En het ziet er naar uit dat ik niet vlug extra punten ga winnen op mijn voorliggers…
    En nee, ik ben vandaag niet gaan kijken hoor, daar was het weertje veel te miezerig voor (en was het op tv véél leuker om te kijken!)

    Succes nog, Hanneke!

  2. Joh, het komt wel goed met jou… Ik wens je in ieder geval veel succes want je hebt nog kansen genoeg, zoals je zelf zegt, Parijs is nog ver…. Veel plezier met jullie familie-tour-poule!

  3. Een wieltje kan zo maar lek. Een steentje kan zomaar in die band. Een bochtje kan zo maar net even te kort. Een pilletje kan zo maar even verkeerd ingeslikt. Niet alles is toeval bij de tour maar er is wel heel veel van. Vandaag plakte het asfalt. Veel lekke banden. Regen, onweer, vermoeidheid. Het is verschrikkelijk. Ik wens je veel succes en vooral die eeuwige roem… voor één jaar.

  4. Wat grappig dat je zo bevlogen bent hiermee!! Geeft me heimwee naar vroeger… Mijn vader is ook zo’n tour-volger. Morgen zie ik hem weer! Finale van de tour bij mijn ouders thuis….🙂 #happy

Zeg het maar:

