Een verjaardagscadeau met hindernissen ofwel: Leve Post.nl!!

5 April was Gert jarig.
Al jaren heeft hij er geen idee van wat hij als cadeau moet vragen en doet hij de meest vreemde suggesties, die we meestal negeren.
Ook dit jaar besloot ik dat een nieuw tuinset een voortreffelijk geschenk voor hem was.
Het oude is te klein, te laag en te uitgezakt.
Zoon vond een prachtige aanbieding op internet en al snel werd de deal gesloten.
Precies op de verjaardag zou het bezorgd worden.
Zou…, want ons onvolprezen Post.nl slaagde er in dit keer een heel tuinset te laten verdwijnen! Nu zijn we hier al best wat gewend wat betreft verdwenen pakjes en brieven, maar tuinmeubels kwijt raken lijkt mij een ware goochelaarsact!
Enfin, er werd heel wat heen-en-weer gebeld tussen ons, de leverancier en de bezorgservice.
Post.nl waste de handen in onschuld en maakte zich duidelijk niet druk om een verloren poststuk meer of minder. ‘Hier kunnen wij niets aan doen meneer.’
Heel coulant, besloot de leverancier ons een nieuw exemplaar te sturen.
Afgelopen vrijdag kwam het binnen, drie weken later dan gepland.
Enthousiast begonnen Zoon en ik het ameublement in elkaar te zetten.
Ik stond erbij en keek ernaar hoe Zoon vakkundig de delen aan elkaar schroefde en zag zowaar twee stoelen ontstaan.
Eenmaal aan de bank toe, bleek dat die flink was beschadigd.
Weer contact met de leverancier, die toonde oprecht medelijden over zoveel pech en beloofde zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen.
Intussen zitten we op twee prachtige nieuwe stoelen en een te klein, te laag en uitgezakt bankje.
Wordt vervolgd.
Hoop ik.

18 gedachtes over “Een verjaardagscadeau met hindernissen ofwel: Leve Post.nl!!

  1. Nooit meer Post.nl! Dan maar via andere kanalen kopen. Wat een eikels.
    Maar je hebt nu wel dubbele pech. Ga je voortaan weer gewoon naar het tuincentrum voor de aankopen?

  2. Hanneke, ik vind het jammer dat je niet meer blogschrijft. Maar ik begrijp het wel. Oma’s hebben ook andere aandachtspunten🙂. Ik vroeg me wel af: schrijf je nog verhalen, gaat het met je boek?
    Ik ben schrijfliefhebber he. Dan wil je die dingen weten.:-)

    Groetjes

    Willem

    • Hallo Willem
      Op dit moment schrijf ik niets anders dan boodschappenlijstjes. Het is gewoon even op. Ik hoop dat de inspiratie ooit weer terugkomt.
      Want ik mis het wel.

      • Dan zal ik voor je duimen. Want ik denk dat ik niet de enige ben die jou en je verhalen mist. Geniet van de (klein)kinderen, de zomer, roseetjes en van alles wat het leven de moeite waard maakt.🙂

Zeg het maar:

