Koninginne…eh koningsdag, een verslag

Vandaag, Koninginne… eh Koningsdag verliep hier  iets anders dan voorgaande jaren.
Ik paste op de kleine Sebastiaan, omdat zijn moeder probeerde een goede boterham te verdienen op een of andere markt en zijn vader net uit de nachtdienst kwam.
Geen rommelmarkten voor mij, maar een verslag van Koninginne… eh Koningsdag via de tv.
Samen met Sebastiaan keek ik, gekleed in het groen, maar wel met een oranje tompouce binnen bereik, en viel mij het volgende op:

-Dat De Rijp een prachtig dorpje is en het oranje zonnetje (cliché, maar vooruit) het plaatje helemaal af maakte.
-Dat de bus keurig op tijd reed (geen commentaar op het openbaar vervoer aldaar).
-Dat  prinses… eh koningin Maxima en de prinsessen diep respect afdwongen, omdat zij zich gracieus voortbewogen op hakken, waarmee ik niet eens kan zitten!
-Dat prins… eh koning Willem Alexander zelfs hogere hakken draagt dan ik!
-Dat ik even dacht dat Mike de Boer uit de bus stapte, maar al snel bleek dat dit Prins Bernard (jr?) was.
-Dat ik het oprecht fijn vond dat hij erbij was.
-Dat ik zijn vrouw, Annet, misschien wel de mooiste prinses van Nederland vind.
-Dat prinses Marilène bijna doormidden leek te breken en ik heur haar niet echt mooi vond.
-Dat prins Maurits er daarentegen weer puik uitzag.
-Dat Constantijn steeds meer op zijn vader gaat lijken.
-Prinses Laurentien ook.
-Dat ik al die andere prinsen en prinsessen maar niet uit elkaar kan houden.
-Dat koningin… eh prinses Beatrix met een paar boodschappentassen vol cadeautjes naar huis ging.
-Dat de kleine prinsesjes, aangevoerd door Amalia, al behoorlijk kunnen wuiven.
-Je na 2009 toch je hart vasthoudt dat er geen nare dingen gebeuren.
-Dat het al met al een geslaagde dag was (ook toen ik een berg was stond weg te strijken).

LEVE DE KONINGIN!
Eh… Koning…
…..bedoel ik…..

– Dat het toch even wennen was, deze eerste Koningsdag.

26-04-2014

13 gedachtes over “Koninginne…eh koningsdag, een verslag

  1. Sebastiaan zat op de eerste rang, zie ik😉
    Bedankt voor je uitstekende samenvatting: heb ik toch nog iets van Koningsdag…eh…ja! meegekregen. Fijn iets van je te horen, Hanneke!
    Liefs en een knuffel,
    Kakel xxx

  2. Ha, ik heb niets met ongeschreven woorden hoor. Het lijkt me dat het een leuk dagje was. Ik was er niet bij want ik liep op een Vlaamse rommelmarkt te struinen alsof er geen Koningsdag bestond. En ik vond daar verdikkie wat ik zocht ook. Helemaal blij voor 4 euro totaal.

    Tja, gelukkig bestaan er filmpjes die je het idee geven dat je er toch een beetje bij was. En de Rijp is nog wel vlakbij huis. Kun je nagaan hoe mooi ik woon🙂 Whahahahahaha.

    Fijn dat je deze koningsdag gezellig met het nieuwe telgje hebt kunnen beleven. Al had je hem natuurlijk wel even een oranje hesje mogen aantrekken.

  3. ja ik moest ook wel even wennen aan Koningsdag hoor, zat mijn verslag voor de krant te schrijven en schreef dus gewoon Koninginnedag, gelukkig nog op tijd gezien. Even tussendoor ook wat tv gekeken, altijd wel even leuk. Vreselijk lijkt het met wel hoor altijd op te moeten passen met je kinderen.

  4. Ook mijn koningsdag was heel anders dan de andere koninginnedagen. Deze keer heb ik de uitzending dus niet gezien omdat ik op vakantie was, maar dankzij jou verslag was ik er dus nu toch een klein beetje bij.

Zeg het maar:

