BZV

Nu ik mijn biologische boer gevonden heb, is de overstap naar BZV zo gemaakt natuurlijk.
Degene die niet weet wat BZV is, moet maar even snel onder zijn steen vandaan kruipen, want heel Nederland spreekt erover. (Voor die ene onwetende volger: BZV staat voor Boer Zoekt Vrouw.)
Zoals gezegd, heel Nederland spreekt erover, behalve ik dan (tot nu toe) want ik volg het hele programma niet.
Een paar seizoenen geleden keek ik met Gert mee. (Niet gedacht hè, dat die tukker zo romantisch kan zijn)
Maar ik vond het maar niets. Eerlijk gezegd voelde ik me een voyeur. Zo iemand die stiekem over de schutting gluurt of een blik door de gordijnen werpt.
In de serie die wij keken, zagen we een boer compleet overspannen zijn harem verlaten en in vertwijfelde toestand oplossen in de mist die over het eindeloze platteland lag. Het was nog even spannend of hij nog  terug zou keren, maar gelukkig: het kwam goed.
Ongemakkelijk.
Een paar afleveringen later maakte een boerin hardvochtig een einde aan de verliefde hoop van een jonge boer. Die laatste probeerde zich groot te houden, wat jammerlijk mislukte.
Pijnlijk.
Daarnaast heb ik me kapot zitten ergeren aan die jonge, mega-lompe boer, die damesbenen ‘poten onder de pisbak’ noemde.  In een paar minuten gooide hij de goede reputatie van de Nederlandse boer aan gruzelementen.
Gênant.
Uiteindelijk zijn er geen relaties uit voortgekomen.
Geloof ik.
Of toch wel?
Of was er ook nog een boer die stiekem al een ander had gevonden? Ik weet het niet meer.
Hoe dan ook: een half seizoen BZV was voor mij meer dan genoeg.
Nadeel is dat ik op maandag niet mee kan doen aan het gesprek van de dag.
Jammer, want ik mag heel graag kletsen en doen alsof ik overal verstand van heb.
Zielig.

Geschreven voor WE-300

16 gedachtes over “BZV

  1. Pingback: Poëzie en… de nieuwe WE-300 | Platoonline

  2. Je hebt het verhaal fenomenaal ingevuld. Tjonge jonge, dat is me nog eens leuteren. Over BZV, een afkoriting die ik meteen begreep terwijl ik nooit kijk. Maar inderdaad, iedereen kletst er over tot je er van gaat ehhhh boeren.
    Wel goed geschreven, daar zeg ik niks negatiefs over. Was het nu maar fictie, maar nee, het is bittere ernst met Nederland.
    Plato kruipt weer onder zijn steen.

  3. Sorry, ik kan er niet over meepraten. Not nooit een hele aflevering gezien, en ik houd dat liever zo. Waarmee ik maar wil zeggen: Je hebt wat ik onder leuteren versta, finaal goed verwerkt in je WE😀
    Liefs Kakel

  4. Ik vond het de eerste seizoenen nog best leuk. Was ook echt met momentje van manlief en mij. Samen BZV kijken. Maar van het laatste seizoen heb ik amper nog iets gezien. Manlief wel.

    Leuke WE.

  5. In België draait die reeks ook al jaren goed. Allez, wat is goed, er kijken een hoop mensen naar en ik snap gewoonweg niet waarom. Heb er nooit een aflevering van gezien en zal het ook nooit gaan doen.

  6. Het was best lekker toeven onder die steen. Heb er wel eens wat van gezien, maar het leverde me kromme tenen op. Ik laat het al jaren aan mij voorbij gaan. Leuke, goed geschreven WE!

  7. Reality-TV is, naar mijn mening, echt geleuter van de bovenste plank. Vreselijk! Heb van dit programma nog geen minuut gezien, en ga het ook absoluut niet proberen na jouw WE. Goed geschreven hoor!

  8. Grappig, ik denk dat ik die ene Nederlander was die geen belletje hoorde rinkelen bij BZV. Boer zoekt vrouw, ja dat dan weer wel, maar ik kijk er niet naar omdat ik dit soort programma”s inderdaad een beetje gênant vind. Maar als WE is het een prima invulling van het thema!

  9. tja ik ken t programma maar daar is ook alles mee gezegd…..

    ik ken de Duitse versie beter, die is zo ‘dom’ dat het lachwekkend is…. Joop kijkt het graag dus daar krijg ik dan wel eens iets van mee

Zeg het maar:

