Timboektoe

Ineens is het weer in het nieuws: Timboektoe.
Dit maal omdat er mogelijk Nederlandse militairen worden uitgezonden naar Mali om de situatie in het Afrikaanse land te stabiliseren.
Timboektoe is de hoofdstad van Mali.
Nooit geweten.
Tot voor kort dacht ik altijd dat het een verzonnen plaats was. Zoiets als Verweggistan.
Het is allemaal de schuld van de Donald Duck. Want in al die jaren dat we een abonnement hadden op dat blad, vluchtte Oom Donald geregeld naar Timboektoe.
Omdat Duckstad ook niet bestaat, nam ik dat van Timboektoe ook maar aan.
Vertwijfeld vraag ik me nu af: zouden Gansdorp, Duckstad en Verweggistan gewoon ook ergens op de wereldkaart staan?

11 gedachtes over “Timboektoe

  1. Nou heel eerlijk gezegd dacht ik ook dat het een verzonnen naam was. Weer wat geleerd waar weblogs al niet goed voor zijn. Nog steeds op een roze wolk??? Of hebben de poepluiers en huilbuien je er al afgegooid haha.

  2. Inmiddels vlucht Donald niet meer naar Timboektoe (dat bekend is om zijn heel speciale lemen huizenbouw met van die stokken er in), maar eerder naar Verweggistan of de Poolcirkel waar hij dan superboos gaat zitten vissen in een ijsgat. Het bestaat. Op weblog heb ik er eens een verhaal over geschreven. Maar dat is verloren gegaan.

Zeg het maar:

