Een tripje naar Lissabon

Nee, we hebben geen wereldberoemde schrijver ontmoet -zoals Zoon en Schoon- zelfs geen onbekende, maar toch was ons reisje naar Lissabon er niet minder om.
Anderhalf jaar lang stond de tegoedbon voor een tripje naar Lissabon bij ons op de kast.
Gekregen van San en Baksteen  tijdens hun huwelijksdag, als bedankje voor de goede zorgen.
Lief toch?
We hadden er al eerder gebruik van willen maken, maar steeds kwam het er niet van.
Eind mei stapten Gert en ik dan eindelijk op het vliegtuig richting Portugese hoofdstad.
Ik had geen idee wat ons te wachten stond.
Van Parijs, Rome en Barcelona hadden we vooraf al een behoorlijk beeld  gekregen, maar Lissabon was blanco voor ons.
Zouden we de zes dagen wel vol kunnen krijgen?
We hadden ons geen zorgen hoeven te maken, want Lissabon bood alles.
Mooie gebouwen, prachtige vergezichten en gezellige wijkjes met een wirwar aan straatjes die omhoog en omlaag liepen.
Soms werd het lopen (en vooral klimmen) ons te veel en lieten we ons door een oud trammetje vervoeren die zo karakteristiek zijn voor het straatbeeld.
We boften enorm met het weer, want terwijl het kwik in Nederland nauwelijks boven de tien graden uitkwam en het zelfs hagelde, zaten wij heerlijk ontspannen met een drankje op een terrasje te genieten van de zon.
’s Avonds hadden we moeite een keuze te maken uit een groot aanbod aan restaurantjes.
De Portugese keuken bevat veel visgerechten. Als liefhebber kon ik mijn hart ophalen en we hebben dan ook heerlijk gegeten.
Onze hotelkamer was klein, maar schoon en het ontbijt was prima verzorgd.
Al met al hebben we een fantastische tijd gehad.
Daarom zeg ik tegen een ieder die nog twijfelt:
Lissabon? Doen!

lissabon

15 gedachtes over “Een tripje naar Lissabon

  1. Na dit verslag weet ik het zeker, ik wil er echt nog eens naartoe. Wat fijn dat het voor jullie zo geslaagd was!
    Een keer had ik de kans toen we in 2007 tijdens onze eerste cruise Lissabon aandeden. Maar ik kon toen niet lopen, had ontzettende pijn in mijn linkerlies. Ik wilde perse van boord, maar liep te janken op de kade en uiteindelijk heeft Nico me toch zover gekregen om terug te gaan… Wie weet gaat het toch nog eens gebeuren.

  2. Wat een hartstikke lief en goed idee van je Schoon en Kind 🙂 Geweldig om er zo even tussenuit te zijn, en zonder ritjes in de tram ben je niet in Lissabon geweest natuurlijk. Klinkt echt als jullie feestje en geheel verdiend!
    Liefs Kakel

  3. Wij waren wel op het strand bij Cardif. Daar vond ik halfedelstenen, die ik weer thuis polijste en nog steeds bezit. Fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Groetjes, Ria

Zeg het maar:

