Onzichtbaar

Mojo geeft een feestje.
Ze deelde dat afgelopen dinsdag even tussen neus en lippen door mee. De vrienden waren al uitgenodigd, dus een ‘Nee, dat komt me niet uit,’ was niet aan de orde.
Afgelopen februari was ze jarig, maar ze geeft liever een tuinfeest.
Nu is  het huidige weerbeeld redelijk, maar niet bepaald zomers te noemen, maar het is droog en de buitenkachel behoedt de jeugd voor ernstige bevriezing.
Vooraf werd ons al meegedeeld dat we niet per se weg hoefden, maar het liefst wel onzichtbaar zouden moeten zijn.
Ik doe mijn best.
Zit aan een hoekje van de keukentafel mijn verhaal te doen en verdwijn zo meteen weer naar ‘het kleine tv-kamertje’.
Heel triest is het, dat we normaal gesproken toch genoeg vluchtadressen hebben, maar nu even nergens naar toe kunnen.
De stereo braakt monotoon gebonk uit en heel stiekem heb ik het volume wat teruggeschroefd.
Ik stel snel een fles wijn veilig, pik een paar soesjes en maak een kort praatje met de feestvierders, maar verder ben ik totaal onzichtbaar.
Zoals een goede moeder betaamd.

16 gedachtes over “Onzichtbaar

  1. Gek mens ben je! Trek gewoon een outfit van Mojo aan, je hebt dezelfde maat en haar jeugdige uitstraling, je valt gewoonweg niet op tussen de jeugd! feest mee!

  2. Wij hadden dat met zoonliefs 21e verjaardag. Ik had een surprise party georganiseerd en zouden ’s avonds weggaan. Alleen halverwege de avond kreeg ik migraine, dus maar weer naar huis en mijn bed in gedoken en geluisterd naar het feestgedruis.

  3. Dat doe je netjes. En af en toe nog even terug omdat je niet meer zeker wist of je nou wel of niet een soesje had gepikt? Nou, het is al een hele eer als je van de kids mag blijven, geloof ik. Ik herinner me nog taferelen van 10 jaar geleden. Maar daar gaat het nou niet om 🙂
    Hopelijk hebben de kids een knalfuif gehad en is die veilig gestelde fles wijn nu door de goede persoon leeggesmikkeld.

  4. Ah…ik herken het 😉 De laatste keer heb man en ik er maar een pyjamafeestje van gemaakt op de bovenste verdieping. We hadden natjes en droogjes meegenomen en eigenlijk was het helemaal zo erg niet. Je overleeft het wel!
    Fijn weekend en liefs,
    Kakel

    • ja, was een leuke avond, een leuke groep, dat scheelt.
      tussendoor ben ik nog wel even bij een vriendin geweest, die muziek was nou niet precies mijn ding en ging toch ongemerkt steeds harder 😀

Zeg het maar:

