Hieperdepiep

‘Tweeënvijftig? Meen je dat? Dat had ik toch niet gedacht.’
Zo reageert een (veel) jongere collega verbijsterd wanneer ik haar mijn leeftijd vertel.
‘Nou ja, eigenlijk nog net  eenenvijftig,’ zwak ik het voorzichtig af, want eerlijk is eerlijk: pas morgen tikt er weer een jaartje bij.
‘Tja, het gaat hard….’doet ze nog een duit in het zakje.
Plotseling voel ik me stokoud.
‘Heb je  moeite met het ouder worden?’ vraagt ze.
‘Eigenlijk niet,’ antwoord ik. ‘Het gaat vanzelf en niet ouder worden betekent jong sterven en dat vind ik maar een matig alternatief.’
‘Ja natuurlijk, maar vijftig… het is zo’n grens hè.’
‘Tweeënvijftig,’ verbeter ik haar. ‘Bovendien is vijftig het nieuwe veertig, dus waar hebben we het over,’ lach ik wat onbenullig maar ik zie op haar gezicht dat ze veertig ook al aardig belegen vindt.
Nee, ik heb geen strak lijf meer, de rimpeltjes worden voorzichtige jaarringen en het lijf stribbelt af en toe behoorlijk tegen, maar wat krijg ik er veel voor terug!
Innerlijke rust, een bepaalde zelfverzekerdheid die ik nooit eerder had. Een gevoel van niet meer alles moeten, maar doen wat je leuk vindt en maling hebben aan wat een ander daarvan vindt. Genieten van de grote kleine dingen.
Nog een paar maanden en dan hoop ik oma te worden. Een promotie, een heel nieuwe  fase waar ik nu al reikhalzend naar uitkijk.
Oma. In de ogen van de drieëntwintigjarige, word ik steeds ouder. Arme meid, ze heeft geen idee!
Morgen zijn mijn tweelingbroer en ik jarig.
Ik wens ons een heel mooie en lange oude dag toe!

19 gedachtes over “Hieperdepiep

  1. “Innerlijke rust, een bepaalde zelfverzekerdheid die ik nooit eerder had. Een gevoel van niet meer alles moeten, maar doen wat je leuk vind en maling hebben aan wat een ander daarvan vindt. Genieten van de grote kleine dingen.”

    Ik wou dat ik 52 was… 🙂
    (al moet ik eerlijk zeggen dat het op min 36e ook al steeds een beetje beter lukt!)

    Enne…: Gefeliciteerd!!!

  2. Nou dan ben ik de nieuwe vijftiger haha , meid geniet ervan het leven is de moeite waard heerlijk alles op z, n tijd hihi moet ik net zeggen ik heb een zieke buurvrouw doe al twee weken haar boodschappen ik ben kapot, maar verder gaat het goed met mij hoor ! Al vast gefeliciteerd Hanneke samen met je broer maak er een fijne dag van met man en kinderen!

  3. Laat ik het nou volkomen met je eens zijn. In je hoofd voel je je 25 alleen je lichaam laat je voelen dat het anders is, maar gelukkig komt er tussen je oren een boel prettigs voor in de plaats. Ik wens jou en je broer morgen een zonovergoten verjaardag en dat jullie samen maar hele ouwe knarren mogen worden! Hoerá 🙂

  4. Kind, al ben ik dan nóg ouder dan jij 😉 ik voel het net zo hoor!
    Ik heb een lekker leven gehad toen ik nog werkte en ‘nog van alles moest”, maar nu heb ik het helemaal naar mijn zin! Jouw tijd komt wel, zie er maar naar uit hoor. En oud… ben je gek, de duvel is oud!
    Alvast heel hartelijk gefeliciteerd, en je broer ook natuurlijk, en een fijne dag met al je schatten om je heen! Dikke verjaardagskus van mij!

  5. Alvast gefeliciteerd! Sinds mijn veertigste (0 jaar geleden dus tel uit je winst) vind ik het leven alleen maar makkelijker worden (en mijn collega’s jonger 😦 )

  6. Al vast gefeliciteerd voor dit deze dubbele verjaardag. Heel fijn dat het zo te horen nu goed gaat met de zwangerschappen. Zal best spannend zijn zo. Geniet morgen, ze geven mooi weer op. En ach die paar rimpels wie maalt daar nou om.

  7. Als je niet kende als een strikt eerlijke blogster zou ik zeggen: je jokt. Tweeënvijftig, dat kan helemaal niet. Maar nu moet ik je wel geloven. Van harte gefeliciteerd, ook voor je tweelingbroer. Samen honderd en vier (ik gooi nog wat zout in de wonden).
    Gezond, ervaren, hier en daar een knakje in de knieën maar immer positief en vrolijk van verhaal. Dat is mooi en dat belooft veel voor de nabije toekomst, oma!!

    Geniet er van, het is je van harte gegund.

  8. Ha, ook jij bent ondertussen een jaartje ouder geworden dus. Ik ben zo gigantisch laat dat ik je nauwelijks nog durf te feliciteren. Daarom fluister ik voorzichtig: van Harte Gefeliciteerd Hanneke en broer. 🙂

Zeg het maar:

