Zomertijd

Vannacht de overgang naar de zomertijd.
inmiddels ben ik er achter dat je daar niet midden in de nacht je bed voor uit hoeft, maar je de klok al van te voren of achteraf kunt verzetten.
En daar heb je het dan weer, dan raak ik in de stress.
Verzet ik ze vanavond al en denk ik de hele tijd: eigenlijk is het pas .. uur? Of zal ik het morgenochtend doen en dan teleurgesteld raken omdat het al zo laat is?
Wat een probleem toch weer.
Waarom schaffen ze die hele zomertijd gewoon niet af?
Het bezuinigingsoogpunt is volgens mij allang achterhaald en lange zwoele zomernachten komen toch amper voor.
Ik zeg: weg met die zomertijd, maar hoop stiekem dat de weergoden er wel op over gaan.

Voor wie het even niet meer weet: in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit.

13 gedachtes over “Zomertijd

  1. Johhhh, van mij mag het gewoon zomertijd blijven, het hele jaar. Heb jij die stress tenminste niet.
    Trouwens, ik heb er hier een rondlopen het zeker 2 maanden heeft over hoe laat het toen en toen eígenlijk was, ik zit me daar nu alweer op voor te bereiden!

  2. Van mij mogen ze dat ook gewoon afschaffen hoor. Ik ben blij dat het altijd in het weekend veranderd. Die zondag plan ik dan niet te veel en hoor dan ’s morgens tijdens het nieuws wel hoe laat het is.

  3. Ik heb er weinig moeite mee maar als het geen nut meer heeft, gewoon afschaffen. En dan een referendum houden of het in het vervolg altijd winter- of zomertijd wordt. 🙂
    Wij verzetten de meeste klokken kort voor we gaan slapen. De rest volgt de volgende dag of later (de auto bijvoorbeeld).
    Gevolg: half 12 werd ineens half 1 terwijl ik er om half 8 (zomertijd) uit moest. Gaaaaap. 😉

Zeg het maar:

