Kookkunsten

Vandaag geen herrie in de keuken.
Vandaag een gehakttaart.
Bakblik met bladerdeeg bekleden. Laagje ham, laagje perziken uit blik, anderhalf pond stroganoffgehakt er op, afdekken met bladerdeeg, bestrijken met geklopt ei en driekwartier in de oven.
Dat is heel wat relaxter dan verbrande aardappels en verschroeide groenten.
Vandaag voor mij achterover hangen terwijl de oven zijn werk doet.
Kan niet mislukken.
Hoewel….
Het is wel eens te hard gegaan. Gevolg: geblakerde korst.
En die ene keer dat ik de springvorm uit de oven haalde en de bodem er uit viel….
Ik ben er inmiddels wel achter: koken is geen sinecure.

24 gedachtes over “Kookkunsten

  1. Nou zeg, dat lijkt me echt heerlijk! Dat recept haal ik bij je op ;-). Want op hoeveel graden moet het? Dat heb je er niet bij gezet ;-).
    Ik hoef het nu nog niet want hier heb ik geen oven…
    Ach, af en toe mag er best iets misgaan toch… kan jou het schelen!

  2. Grinnik, je rode kool blief ik niet, je ovenschotel hoef ik ook niet, maar ik wil wel heel graag binnenkort een afspraak met je maken voor een lunch of zo.
    3 april ,10 uur, Hotel klein Zwitserland in Heelsum, lukt het dat je me daar dan op kunt komen halen? Hemmo haalt me dan later weer bij jou thuis op!

  3. Oh klinkt heerlijk!! Zojuist een paar uur in de keuken gestaan ter voorbereiding voor een paasbrunchbuffet morgen…ik blijf kokkerellen zo leuk vinden! Heel fijn weekend verder hoor!

  4. Dat ga ik zeker een keer maken, zo te lezen is het een ‘fluitje van een cent’. Makkelijker kan het niet….
    Prettige Paasdagen, groetje van Henny Breedijk.

  5. Dat de bodem eruit viel? OMG…jij maakt werkelijk van álles mee 😉 Ovenmaaltijden zijn ideaal, zeker als er visite mee komt eten. Je recept leest lekker weg, dus ik ga het zeker uitproberen!

Zeg het maar:

