Een duik in de geschiedenis

Als ik de tijd heb en geen zin of inspiratie om te schrijven, loop ik mijn archieven op dit blog wel eens na.
Even kijken wat ik vorig jaar rond deze tijd deed.
Ach ja, toen hadden we Rizzo nog maar net.
De pup luisterde nergens naar, zette me voor gek tijdens de puppycursus en deed haar behoefte gewoon in huis.
Maar wat was ze schattig!
Inmiddels luistert ze redelijk goed en doet haar poe en pie gewoon buiten, zoals het een grote hond betaamd, en is nog steeds schattig.
Ik scroll nog wat heen en weer en zie tot mijn verbazing dat het eind maart 2012 zulk mooi weer was, dat ik zelfs verbrandde in het zonnetje!
Bijna niet voor te stellen wanneer je nu je hoofd buiten de deur steekt en je oren er bijna afvriezen door de winterse temperaturen.
Vandaar dat ik hier nu zwart op wit schrijf, dat het 23 maart 2013 gevoelstemperatuur -13 was. Voor het geval dat de aarde nu eindelijk eens echt gaat opwarmen, we volgend jaar in maart ruim boven de twintig graden uit komen en we ongelovig reageren met een: ‘Nee joh, dat was eind januari!’

(Scroll ik nog een jaar terug, zie ik dat ik die blogs allemaal nog moet corrigeren, heb daar dus echt geen zin in, veel te koud voor…..)

15 gedachtes over “Een duik in de geschiedenis

  1. Met het zonnetje er bij is het best te doen hoor.Ik denk dat er in de toekomst nog eens gehusseld moet worden met de seizoenen….

  2. Jaaa, de tijd gaat zo snel! En wat gebeurt er veel in zo’n jaar hè.
    In ieder geval staat de temperatuur voor vandaag weer zwart op wit…maar ik zou ook lekker binnen blijveb 😉

    Ik heb ook nog zoveel logjes te corrigeren, ben begonnen met de categorieën, maar nog lang niet klaar en die cat. ‘diversen’ zitten, waar ik ze dus echt niet in heb gezet, is helemaal veel… nou ja, zo af en toe pak ik er maar weer eens een aan. In ieder geval als ik terug wil linken!

  3. die archieven opnieuw ’s bekijken is een goed idee, Hanneke
    Ik wist zelfs zonder die te raadplegen dat het weer vorig jaar stukken beter was dan nu… 😛

    Groetjes!

  4. Doe ik ook wel eens. En ook de zoekfunctie is zo handig hierbij. Alle foto’s centreren is wel een heel karwei vanaf 2006. Laat ik maar zitten.
    Zou het vaak zijn voorgekomen dat het met kerst warmer was dan met pasen?

Zeg het maar:

