Heerlijk, zo’n zaterdag!

De wind huilde om het huis, in bed was het behaaglijk warm en na een korte pitstop kroop ik om half tien nog eens lekker in mijn warme bedje.
Heerlijk zaterdagochtend.
Om elf uur hadden Mo en ik een afspraak bij de kapper, tijd genoeg dus om rustig te douchen, te ontbijten, een cappuccino te maken en de krant te…
Toen ging de telefoon: de kapper, waar we bleven, omdat we voor half tien op de planning stonden.
Half tien? Elf uur zal je bedoelen! Ik ga echt geen afspraak maken zo vroeg op de zaterdagmorgen.
Na een kort overleg vroegen ze of we om tien uur konden komen.
‘We doen ons best,’ beloofde ik en rende de trap af om Mojo te waarschuwen dat ze zich in hoog tempo aan moest kleden en klaar moest maken voor de kapper.
Gelukkig was ze al een tijdje wakker en had ze al ontbeten, waardoor we iets (lees: tien minuten) na tienen de kapperszaak binnenstormden en op twee gereedstaande stoelen neervielen.
De kapper verontschuldigde zich voor het misverstand en voorzag ons van koffie en thee om de dag toch nog ontspannen voort te zetten.
Twee uur later stonden we weer buiten: Mojo met een piepklein stukje van haar prachtige haardos en een paar lichte strepen erdoor en ik met een stoere kuif, waarin alle grijs als sneeuw voor de zon verdwenen was.
Door de plotselinge haast had ik slechts een glas vifit als ontbijt gehad en begon trek te krijgen.
Eigenlijk waren we van plan om kibbeling te halen op de markt, maar daar was het veel te koud voor. We besloten lekker in een eetcafé te lunchen. Glaasje rosé erbij onze dag was nu al geslaagd.
Wie maar niet kon slagen was Ka. Die was op zoek naar pumps onder een jurkje die ze voor een bruiloft gekocht heeft.
Nu moeten jullie weten, dat ik Ka vanaf haar vijfde niet meer in jurk of rok gezien heb en alleen in sneakers of laarzen, dus deze totale metamorfose was nogal verbijsterend, maar mooi.
Ka heeft, net als ik, heel smalle voeten en ze slipte dan ook steeds uit de schoenen die ze mooi vond. Onmiddellijk nadat wij een noodoproep ontvingen, vlogen wij naar de schoenenwinkel om Ka onze bijstand te verlenen en vooral om Joppie emotioneel te steunen, want die was de wanhoop nabij.
Met twee personal-shoe-shoppers lukte het natuurlijk al snel en zo lieten we na een kleine twintig minuten een dolgelukkige Ka en dito Joppie achter om zelf onze slag te gaan slaan in de kledingwinkels.
Half vier trokken we, verkleumd en met pijnlijke voeten, de voordeur weer achter ons dicht. Allebei tevreden met onze aankopen, maar vooral blij dat we weer binnen waren.
De wind huilt nog steeds om het huis, binnen is het behaaglijk warm en ik denk dat ik vanavond maar eens om half tien onder de wol kruip.
Heerlijk zo’n zaterdag.

16 gedachtes over “Heerlijk, zo’n zaterdag!

  1. nog de groeten gehad van de kapster???
    Ben benieuwd na Ka haar outfit ook nog nooit in een Jurk gezien,,,
    hebben we nu allebei een kuif. zus??

  2. Wat een heerlijk dagje ondanks de kou! Verder was alles volgens mij helemaal geslaagd! Ik zou zeggen, lekker je bed in dan… Oh het is al bijna 10 uur dus lig je er misschien al wel in ;-).

  3. En zo kon jij het weekend op schitterende wijze beginnen, zoals ik gisteren al schreef, was ook mijn zaterdag ge-wel-dig, alleen was de oorzaak daarvan dan van geheel andere orde 😉

    -x-♥

Zeg het maar:

