Een gedenkwaardige wandeling

‘Hé mam, ga je mee naar het bos?’
Ik doe net een verwoede poging de aangekoekte tandpasta uit de wasbak te verwijderen.
Eindelijk heb ik eens tijd om de badkamer goed schoon te maken, maar daar wil Worm eigenlijk een einde aan maken.
Hij en An hebben een vrije middag en willen met Rizzo en Dreetje gaan wandelen.
Ik houd wel van een lekker boswandeling. Worm brengt me dus aardig in verleiding.
‘Tja…. Ik ben eigenlijk erg druk vanmiddag,’ zeg ik. De hele bovenverdieping is een grote puinhoop en ik kom de laatste tijd maar weinig aan huishoudelijke klussen toen. Dat doet de winter met me, dan heb ik geen puf. Dus als ik dan eindelijk op stoom ben, moet ik maar doorzetten ook.
‘Oké, jammer,’ zegt Worm en duidelijk teleurgesteld loopt hij de trap af.
Ik kijk naar buiten.
De sneeuw is bijna weg en het lijkt alsof het zonnetje het gaat winnen van de bewolking die al weken boven ons land hangt.
Ik lijk wel gek ook: het is mooi wandelweer, die badkamer kan morgen ook nog wel.
De sopdoek gooi ik in de hoek en ik ren naar beneden.
‘Ik ga mee!’ zeg ik.
En zo lopen we een kwartiertje later met ons vijven in het bos.
An en ik kletsen heel wat af en ik heb niet in de gaten dat Worm wat achterblijft.
Net als ik me om wil draaien, zie ik in een flits Dreetje voorbij scheuren.
‘Wat heeft die nu om zijn nek zitten?’ denk ik.
Het is een roze slab, met de tekst:  ‘Kleine zus’.
langzaam dringt het tot me door.
‘Ben je… komt er….,’ hakkel ik.
An en Worm knikken allebei ja.
Met een grote lach op hun gezicht vertellen ze me dat ik begin oktober weer oma word!

kleine zus

dit stukje past prima bij Plato’s WE-300 uitdaging van de maand maart ‘Stamelen’,
want bij zo’n mededeling sta je toch even met de mond vol tanden.
Zelfs ik…..

31 gedachtes over “Een gedenkwaardige wandeling

  1. Wat een heerlijk verhaal heb je van dit geweldige nieuws gemaakt! Ze hebben het leuk gebracht zeg!
    Heel erg hartelijk gefeliciteerd voor de toekomstige papa en mama en opa en OMA!!! Smuffel!

  2. Pingback: De WE voor de maand maart | Platoonline

  3. Nou, inderdaad wat je zegt: het past naadloos. Leuk gevonden en grappig om het zo te horen te krijgen. Ik weet niet of het gebruikelijk is dat je elkaar al voor de geboorte feliciteert maar laat ik het er op houden dat ik het erg fijn voor jullie allen vindt en dat ik uiteraard hoop dat het een mooi, gezond kind zal worden.

    Een geweldige verrassing, deze WE.

Zeg het maar:

