Werk in uitvoering

Eens even bijpraten over mijn werk in het verzorgingstehuis.
We draaien nu bijna drie maanden in het nieuwe gebouw en er is veel veranderd.
In de eerste plaats de manier van werken. De zaal is nu een echt restaurant geworden en dat betekent dat bewoners ieder moment van de ochtend kunnen binnenlopen voor een kopje koffie en een praatje.
Helaas vinden maar weinigen de weg naar het restaurant, er komt nu nog maar de helft van wat er eerder in de zaal zat. Dat betekent ook veel minder werk voor ons.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar iets anders, naast het werk dat ik in de  Nieuwe Klinkenberg doe.
Ik heb dat gevonden in een huiskamerproject van de gemeente.
Daar komen zo’n acht zelfstandig wonende senioren bij elkaar voor hun dagbesteding.
We drinken dan koffie, maken een praatje en ondernemen een activiteit.
Ik ga dat op de maandagmiddag doen.
Daarnaast ga ik op vrijdagmiddag  na de koffie,  in het verzorgingstehuis bij de maaltijd helpen.
Een uitbreiding van mijn werktijden dus.
ik heb er veel zin in, want ik heb wel gemerkt dat mijn hart bij de ouderen ligt.
Aanstaande zaterdag hebben we een open dag.
Mocht je nu toevallig in de buurt zijn, kom dan gerust even binnen.
Dan zal ik je graag van een kop koffie voorzien.

25 gedachtes over “Werk in uitvoering

  1. Het is voor mij een beetje te ver weg…. zeker ook gezien de weersvoorspellingen…

    Maarrrrr ik vind het wel heel geweldig fijn te lezen dat je er zoveel plezier aan beleeft, dat is je zoals je weet uiteraard van harte gegund.

  2. Heerlijk Hanneke, dat je vrijwilligerswerk voor de ouderen zoveel voldoening geeft. En je hebt zelfs nog tijd om een extra ‘baantje erbij’ te nemen. Leuk hoor, het is gewoon heel dankbaar werk.
    Wij hebben 7 jaar lang elke zondag meegeholpen in het verpleegtehuis waar mijn schoonmoeder en later mijn moeder woonden. We noemden het onze sociale dag en we genoten ervan. Zo’n 3 uur waren we dan wel onder de pannen, rond het middageten, het voelde goed!

  3. Namens mijn ouders bedankt dat je graag met ouderen werkt. Ik ben er ondertussen achter dat dat niet voor iedereen weggelegd is…

  4. Leuk dat je toch je draai weer gevonden heb en ik heb bewondering voor die mensen, heb het van dichtbij weer mee kunnen maken. En zeker vrijwilligers zijn hard nodig voor de extra dingen.

  5. Alle bewondering voor je vrijwilligersactiviteiten. Daar doe je veel mensen een plezier mee. En het wordt steeds noodzakelijker want van de overheid valt niets meer te verwachten.

Zeg het maar:

