Project X

Uit het nieuws:

Project X liep uit de hand door falende autoriteiten

      Het Project X-feest in Haren liep op 21 september uit in een chaos van geweld en vernielingen doordat burgemeester Rob Bats en de politie fouten maakten.

 

Ben ik nou zo ongelooflijk stom, dat ik dacht dat de relschoppers verantwoordelijk waren voor de chaos?

21 gedachtes over “Project X

  1. Ja absurd gewoon. Ik hoorde van de week op de radio ook iets dat hiermee te maken had…. er werd gezegd dat als er ergens iets fout ging dat de oorzaak dan te zoeken was in de ‘toeslaande verveling’ …. oftewel (zo werd gezegd) als politie en justitie voor activiteiten zorgen dan voorkom je het probleem zoals bij project-x…

    De omgekeerde wereld, en wederom….de daders van ongein worden beloond ipv bestraft en de oirbare burger krijgt de rekening gepresenteerd, letterlijk en figuurlijk. Schande gewoon!

  2. Ik word hier zó moe van… De jongelui (ik zal ’t netjes zeggen) staan luid en duidelijk op video wat ze allemaal uitgevreten hebben. Zowel op straat als bij winkels vernielen en leegroven. Je zal toch maar bij de politie werken. Geef die volhouders een onderscheiding! In de bres springen bij geweld en dan ook nog de schuld krijgen.
    Triest en treurig. Maar ik wens je wel een heel prettig weekend 🙂
    Liefs!

  3. Hanneke sorry maar jij bent echt dom!
    Natuurlijk heeft de burgemeester en de politie het gedaan.
    Weet je waarom?
    Anders valt er voor die “klotenbibbers, zakkenwassers, koekenbakkers, krentekakkers enz. enz. NIETS meer te onderzoeken.
    Weet je wat zo’n onderzoek kost en wat Cohen daarvan in zijn zak steekt?
    Moet je straks eens opletten wie het gedaan heeft bij de SNS bank?
    Nederland gaat helemaal naar de sodemieter aan al die onderzoeken.
    Laat ze gloeiende, gloeiende, aan het werk gaan en de economie vlot trekken i.p.v oude koeien uit de sloot trekken!

    Enneh…………..je hebt stiekem wel gelijk hoor!

    • wat dacht jij van een politieke carrière??
      ik weet wel wie schuldig zijn aan het onderuit gaan van SNS: de spaarder natuurlijk! die zijn zo domgeweest de schurken hun centjes toe te vertrouwen….
      eigen schuld, dikke bult!

      • Er waren drie managers die iemand wilde omkopen die, “iets wist”.
        Nu heb ik al een antipathie voor managers, dus wil ik al helemaalniet de politiek in.
        Laat mij maar een zuivere Hulk blijven.
        Da’s al moeilijk genoeg!

  4. Hoorde vandaag ook dat toen het meisje wat in eerste instantie een fout had gemaakt, haar melding van fb verwijderd had, een jongen bij haar uit de buurt het overgenomen heeft en toen het hem te warm werd onder zijn voeten, hij het aan iemand in Nieuw Zeeland heeft overgedaan, die tot en met de chaos heeft zitten modereren. …………….. de jongen uit Haren is dus bij de politie geweest en waarschijnlijk met een standje naar huis gestuurd!!!

  5. De wereld zit inderdaad raar in elkaar en ik vind het eigenlijk maar een raar verhaal ook. Waarom zou je naar een feestje gaan van iemand die je niet kent?

  6. Natuurlijk zijn die vreemde vierders de schuldigen. Maar politie en burgemeester zijn niet erg alert en bovendien wereldvreemd in hun oplossingen geweest.
    Van mij hoeven ze niet weg maar ze moeten wel nodig wat bijleren. Want alles wat in dat rapport van Cohen staat, dat had iedere facebooker, twitteraar of gewoon mobiele beller, zo ook wel kunnen vertellen. Sterker nog, men riep het ook luid en duidelijk. Maar nu ligt er weer een geldverslindend rapport alsof het nergens crisis is.

    Dat vind ik nog het ergste. Iedereen weet het en dan moet het allemaal nog zo lang duren en geld kosten voor er iets gebeurt.

  7. in het NRC van vandaag staat een interview met een van de onderzoekers, de Tilburgse hoogleraar Gabriël van den Brink. Diens verklaring is heel wat genuanceerder dan de korte krantenkop. Het gaat over beleving, spel voor de jeugd, serieuze reactie van overheid en dat botst. Waarmee van den Brink overigens niet het vandalisme etc. goedpraat.

    • ik besef goed, dat het geheel heel wat gecompliceerder is dan zoals ik het weergaf.
      ik denk dat er een grote groep jongelui is, die iedere mogelijkheid aangrijpt om rotzooi te schoppen, hetzij een project X feest dan wel een voetbalwedstrijd en om dan politie en overheid verantwoordelijk te stellen voor deze chaos, gaat me net een stapje te ver.

  8. Zelf denk ik dat de media ook een grote deel schuld op zich kan nemen. Als die het hadden laten rusten was het in mijn ogen nooit zo groot geworden..
    Maar inderdaad de relschopper zijn diegene die gestraft moeten worden..

    Liefs!!

Zeg het maar:

