Van lentekriebels en een mol

En zo kregen de voorjaarskriebels toch ook vat op mij.
Heb ik dinsdag heerlijk van het zonnetje genoten, gister hield ik het niet meer vol en heb ik een aantal uren in de tuin gewerkt. Toen de kliko’s stampvol zaten met groenafval –voornamelijk bladeren- moest ik er wel mee stoppen, anders was ik nu nog aan het tuinruimen geweest. Het was ook maar goed dat ik er niet mee verder kon, want ’s avonds was ik een wrak. Totaal gesloopt door een paar uurtjes buffelen, maar o zo trots op dat gedeelte van de tuin, dat er opgeruimd uitzag, lag ik uitgeblust op de bank. Worm had ’s middags nog een dode struik een kopje kleiner gemaakt en Dreetje en Rizzo ontfermden zich over de takken: de hakselaar hoeft er niet meer aan te pas te komen. Een beetje jammer dat de honden de restanten niet netjes op een stapeltje legden, maar de buit verdeelden over het grasveld. Dat moet nog even opgeruimd worden, maar nu even niet.
Vorige week had ik met Ka de afspraak gemaakt dat we de keuken zouden schoonmaken. Zowel van binnen als van buiten. Een hele klus, die ik dan ook al tijden voor me uit schuif.
Nu is Ka gestopt met haar studie, om volgend jaar weer met wat anders te beginnen, dus had ze wel even tijd.
Binnen twee uur hadden we het vette varkentje gewassen.
De keuken glimt en ruikt heerlijk fris. Zonde om er vanavond in te moeten koken.
Toch zal dat moeten gebeuren, want vanavond is de laatste aflevering van Wie Is De Mol. De afgelopen negen weken hebben we hier met zeven tot tien man elke donderdagavond boerenkool gegeten om daarna samen de Mol te zoeken. Helaas is er geen boerenkool meer, dus moet ik even wat anders verzinnen. Een mollenstreek van de Appie.
Wie de mol is volgens mij?
Kees natuurlijk!
Of anders Paulien.
Hoe dan ook, vanuit een fris ruikend huis en een gedeeltelijke lente-klare tuin, wens ik jullie een fijne dag toe!

14 gedachtes over “Van lentekriebels en een mol

  1. Lekker hoor, als de boel weer eens extra gedaan is.
    Het lijkt haast wel of ik de enige ben die niet naar de mol kijkt, want iedereen heeft het er over 🙂
    Veel plezier met die laatste uitzending.

  2. eerst,,ook ik vind je layout weer gezellig, Wat een voldoening he je tuin opgeruimd en de rest komt wel, ook ik ben bezig geweest in mijn kleine maar charmante tuintje laat de zomer maar komen, De Mol ??? nee maar veel kijk en eet pezier

  3. Heel toevallig zag ik vanavond een paar mensen praten over de mol bij DWDD. Maar ik zit tijdens die uitzending altijd logjes te lezen. Zoals deze. Nog nooit gezien dus.

  4. Onze tuin kan ook wel wat opruiming gebruiken. Laat het morgen nou net gaan regenen ;-(
    Mijn dochter hangt vastgezogen aan de tv als alleen het woord “mol” maar valt, dus je begrijpt: nu kan ze even niet gestoord worden!

  5. En het was Kees en ik dacht dat Paulien het was. De volgende keer moeten we toch weer wat jokers naar elkaar sturen Hanneke.
    Ik geniet van het mooie weer,maar ik hoop dat het in de laatste week van april nog sneeuwt in Nederland, want dan lig ik in de zon op Kreta!!!!

  6. Je bent weer lekker bezig geweest jezelf te nekken… Een beetje doseren hè, niet teveel tegelijk willen doen.
    Lekker hoor, dat die keuken klaar is! Die Ka van jou is echt een Kanjer ;-).
    En dat Kees de Mol was wist ik al lang hoor, maar ja, niemand wilde me geloven. Hoewel al die aanwijzingen me niet echt zijn opgevallen hoor ;-). Dat wordt weer afkicken hè…

  7. Ik heb niks van de Mol gezien maar gisteren zag ik tijdens even zappen dat ene Kees Tol de mol was. Dus ben ik in tien seconden helemaal bijgepraat. Mooi;
    En dan nu die sneeuw zodat het daarna gewoon lente kan worden.

  8. Voor mij geen mol, wel de achtertuin gedaan.
    Wat gemeen van de Appie om jullie zo’n mollenstreek te leveren. Nog naar een andere winkel geweest voor de boerenkool of is het iets anders geworden? 🙂

Zeg het maar:

