Een voorbode

Wat een weertje was het vandaag! Eindelijk een vleugje voorjaar.
De zon scheen uitbundig en maakte het buiten wat minder koud dan de afgelopen weken.
Met de zonnestralen komen ook de voorjaarskriebels:
Wat zal ik eens gaan doen?
Allereerst de was voor de eerste keer buiten drogen. Vrolijk wapperden de lakens en overhemden in de wind.
Snel de bedden verschoond en de badkamer gedaan.
Zal ik de ramen zemen? Of toch maar eerst de woonkamer zuigen. De vaatwasser moet ook nog leeg en er ligt een behoorlijke strijkwas op me te wachten.
Dan maak ik de enige juiste keuze: ik pak een tuinstoel en zet hem onder het afdak van het schuurtje. In de zon en uit de wind is het er heerlijk.
Rizzo houdt aan mijn voeten de wacht en ik hoor de vogeltjes fluiten.
Even is alles goed….. zorgen zakken naar de achtergrond.
Nu even niet.
Het was maar een uurtje, maar ik genoot volop van een voorbode van wat er nog komen gaat.

18 gedachtes over “Een voorbode

  1. Dan deed je het beter dan ikke.
    Eerst een klusje bij iemand waar ik zaterdag aan begonnen was afmaken.
    In het weekend ging onze beneden toilet doorspoeler stuk, gelukkig eindelijk een type gevonden wat net paste na wat slijpwerk.
    Daarna steeds water lekkage.
    Gloeiende, gloeiende!
    Morgen zit ik op mijn racefiets IN DE ZON.
    O ZO !

  2. hoi Han het is altijd goed om aan je zelf te denken, en vooral in de eerste voorjaars zon.
    Ook ik heb een stoel buiten gezet en nieuwe plantjes gekocht voor in de tuin. wat een dag.

  3. Je hebt de enige juiste keuze gemaakt.Zie je dat verstand met de jaren komt 😉 Ik wens je nog buitensporig veel mooie dagen en huishoudelijke klusjes die zich vanzelf oplossen. Dat laatste is uiteraard een wonder.

  4. Heerlijk hé. dat weer. Ik heb dinsdag met een collega lekker een terrasje gepakt ……. dat was genieten!! Helaas geven ze voor volgende week weer heel ander weer op 😦

Zeg het maar:

