Verhuisd

Het zit er op.
Alle honderdnegentig bewoners van verzorgingstehuis De Klinkenberg zijn verhuisd.
Een pittige klus, niet in het minst omdat het behoorlijk emotioneel was voor de bewoners.
De afgelopen week hebben we geprobeerd ze een zo  aangenaam mogelijke verhuisdag te bezorgen.
’s Ochtends om acht uur werden de cliënten, die die dag gingen verhuizen, verwelkomd in de grote zaal, waar ze konden beginnen met een heerlijk ontbijt. Inclusief gebakken ei, wat voor velen al jaren geleden was dat ze dat hadden gehad.
Rond de middag weden ze verrast op een uitgebreide brunch met een fantastisch puddingbuffet.
Er stonden wat spelletjes klaar en ik moest het kerstverhaal verzorgen.
Nu is één keer voorlezen uit eigen werk al vreselijk, vier keer is nog erger! Gelukkig vonden de meesten het mooi, maar ik ben blij dat ik het nooit meer hoef te lezen.
’s Avonds om een uur of zes, werden de bewoners met busjes naar hun nieuwe onderkomen vervoerd, waar hun kamers al zo goed mogelijk waren ingericht.
Een heel lange dag dus.
Had ik al veel respect en bewondering voor ‘mijn oudjes’, na deze week nog veel meer.
Want wat waren ze geduldig. Ze lieten alles gelaten over zich heen komen en vooral: wat waren ze dankbaar voor alles wat we ze aanboden: eten, drinken, een arm ter begeleiding naar het toilet, maar vooral aandacht en een luisterend oor.
Het waren zware dagen en ik ben momenteel behoorlijk uitgeteld, maar ik ben blij dat ik hier deel van uit mocht maken.
Ik hoop van harte, dat de bewoners zich snel thuis zullen voelen op de nieuwe locatie.
De  komende twee weken heb ik vakantie en ga eens lekker uitrusten van de laatste, hectische maanden van het jaar.
Ik wens jullie allemaal heel fijne feestdagen toe.

Hieronder een kort nieuwsitem van tv Gelderland over de Grote Verhuizing.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1966731/Verhuizing-verzorgingstehuis-in-Ede.htm

 

19 gedachtes over “Verhuisd

  1. Wat je al schrijft, geniet maar heerlijk van de komende 2 weken, lekker uitrusten om 2013 met frisse energie weer te starten. Prettige Kerst en een een geweldig 2013 gewenst!
    Groetje van Henny Breedijk.

  2. Dat zal niet gemakkelijk geweest zijn maar zo te lezen is het allemaal goed verlopen. Hopelijk voelen de ‘oudjes’ zich snel thuis in hun nieuwe woning.
    Fijne feestdagen!

  3. Verhuizen gaat als ouwetjes je niet in je koude pantoffels zitten.
    Lieve Hanneke, ik wens jou en de jouwen hele fijne dagen! Jij hebt je rust in elk geval dubben en dwars verdiend. Liefs!
    Kakel

  4. Nou, als ik dat zo lees heb jij je vakantie dubbel en dwars verdient!! Ik hoop dat jou “ouwetjes” zich snel thuis zullen gaan voelen.
    En jij ………. hele fijne vakantie en nog fijnere feestdagen.

  5. Dat is een hele grote klus geweest Hanneke.
    Fijn dat het klaar is.
    Nu maar lekker met de beentjes omhoog en lekker uitrusten.
    Fijne feestdagen.

  6. Hoe minder een mens heeft…hoe dankbaarder men is,dat bewijzen jouw “oudjes”maar weer.
    Fijne dagen Hanneke en een gelukkig en gezond 2013!

  7. Zo’n verhuizing gaat bij niemand in de koude kleren zitten. Gelukkig is alles goed afgerond. Geniet lekker van je vakantie en ik wens je hele fijne feestdagen toe.

  8. Hoi Hanneke, dat is een zware tijd voor iedereen geweest die erbij betrokken was. Ik heb in de thuiszorg gewerkt en weet dat het voor de oudjes een hele stap geweest zal zijn. Mooi blog heb je ervan gemaakt. Voor jou een fijne zondag en geniet van de kerstdagen. Liefs Ria

  9. Geweldig, het is dus gelukt.

    Hanneke, misschien doe ik het nu dubbel, want ik kijk scheel van de beste wensen die ik overal verspreidt, maar ik wens jullie bij deze (alsnog of gewoon dubbel) een fijne kerst en een mooi en creatief 2013. Gezond ook.

Zeg het maar:

