De grote verhuizing

Deze week is het eindelijk zover: het verzorgingstehuis gaat verhuizen.
Het werd tijd ook.
De bewoners zijn redelijk van slag en de chaos is enorm.
Verhuiswagens reden afgelopen week al af en aan om de kantoren leeg te halen en vijfhonderd meter verderop weer te vullen.
Vandaag begint de verhuizing van de bewoners.
Per dag gaan er zo’n dertig over.
De hele dag worden ze in de grote zaal beziggehouden en ‘s avonds om zes uur mogen ze dan eindelijk naar hun nieuwe woonruimte, waar personeel en familieleden al een thuis voor ze hebben gemaakt.
Behalve vandaag, ben ik de hele week op het oude gebouw te vinden.
Wat er precies gebeuren gaat weet ik niet, wel werd mij gevraagd het kerstverhaal te schrijven en dat tijdens de brunch voor te lezen.
Ik ben blij dat het eindelijk zover is.
We zijn er allemaal aan toe.

11 gedachtes over “De grote verhuizing

  1. Nou kan het me helemaal voorstellen….. ‘oude bomen moet je niet verplanten’ dus hoop maar dat deze ‘verplanting’ geen nare gevolgen zal opleveren. De kerstbrunch met jouw kerstverhaal zal vast iedereen hartstikke goed doen! Ik wens je daar al vast veel plezier bij en voor deze week veel energie 😉

    -x-♥

  2. Ja, dat kan ik me voorstellen dat de mensjes allemaal van slag zijn. En dan is het ook nog eens de rommeligste periode van het jaar. Maar…nu zitten ze er allemaal voor de Kerst gelikt bij. Meid, wat zul jij aan je rust toe zijn!.
    Weer genoten van je kerstverhaal 🙂

  3. Blij dat het dan achter de rug is. Het is voor die mensen, ook voor het personeel denk ik zomaar, toch een hele klus om te verhuizen. Nu zitten ze er misschien net voor de Kerstmis weer een beetje ingeburgerd.

  4. Ik zat net te denken. Ze zijn nu al een flink eindje gevorderd daar. Toch een goede reden om morgen de wereld niet te laten vergaan. Stel je toch eens voor: net verhuisd….krijgen we DAT weer, een mens kan tegenwoordig nooit eens rustig op zijn plekje blijven zitten. Nee, laat die wereld nou maar bestaan en laten die mensen fijn genieten van hun nieuwe onderkomen.

Zeg het maar:

