Handig!

‘Handig, die mobieltjes!’ hoe vaak ik dit niet te horen krijg.
Meestal is dit cynisch bedoeld en houdt het in, dat de ander tevergeefs geprobeerd heeft me te bereiken.
Vaak is daar een logische verklaring voor: ik zat in de auto, was aan het werk of hoorde hem niet overgaan. Net zo vaak ligt het ding trouwens nog thuis als ik ergens anders ben.
Sinds een jaar heb ik een zogenaamde smartphone. Een mobiele telefoon, waarmee ik alles kan: internetten, whatsappen, spelletjes, sms’en.
Alles behalve bellen.
Want na anderhalve minuut werd het gesprek spontaan afgebroken en startte de telefoon weer helemaal opnieuw op. Werd, zeg ik, want Zoon heeft razend veel verstand van die gadgets en had het euvel in no time gefikst.
Drie weken ging het goed, toen ging de iPhone zijn eigen leven leiden. Spontaan sprong hij op stembediening of ging zomaar iemand opbellen.
Akelig natuurlijk, want je weet nooit wie je aan de lijn krijgt, bovendien loopt de rekening zo wel erg snel op.
Niet handig dus, zo’n mobiel.
Wat-is-hij-goed-met-gadgets-Zoon kon hem dit keer niet maken en nu moet het apparaat dus terug naar de fabriek.
Dat houdt in, dat ik de komende tijd zonder mobiel zit en dat is vervelend, want ik ben aardig aan het ding verslingerd geraakt.
Moet je me dus erg dringend spreken bel me dan thuis of stuur een berichtje via facebook.
Ik tel de dagen dat ik mijn iPhone weer terug hebt, want hoewel anderen misschien anders vermoeden: ik vind het reuze handig, zo’n mobieltje

14 gedachtes over “Handig!

  1. Wij hebben ook zo’n HANDIG DING !

    Ten 1e een Hulk heeft veel te grote jatten om op die kleine toetsies te drukken.
    Ten 2e Ken je die in de wachtstaan programma’s?
    Toets 1………………. als u wilt wachten
    Toets 2………………. als u niet wilt wachten
    Toest 3 ……………….als u besluit de hoorn er meteen op te flikkeren ( oh nee, dat kan niet meer )
    Maar daar zit hem meteen het probleem, het veld is weer zwart geworden en je kan nooit op tijd het toetsenblokje meer vinden.
    Mocht het mij uiteindelijk wel lukken, dan zijn mijn vingers gloeiende, gloeiende weer te groot.
    Daarom TWITTER ik ook niet, want niemand kan mij ‘verstaan’ ! ! !

  2. Ik neem mijn mobiel overal mee naar toe, alleen vergeet ik dan meestal het internet aan te zetten (’s nachts zet ik dat altijd uit want de batterij is anders zo leeg), als hij in mijn tas zit, hoor ik hem dus meestal niet. Ik heb dus net zo’n verstandhouding met dat ding als jij 🙂

  3. en dan koop je nog zo’n duur toestel, verwacht je toch wel kwaliteit…
    Ik hoop dat mijn nieuw mobieltje minder zorgen geeft (tot nu toe daarvan bespaard gebleven)

  4. We spreken af dat ik je niet bel? Hanneke. Ik beperk me tot reageren op blogjes. Kijk, als iedereen dat nou doet, heb je de telefoonfunctie niet meer nodig EN je aantal reacties op wordpress stijgen. Is dat geen goede oplossing?.

  5. Ook ik zou mijn smart speeltje niet graag missen.Whats app, facebook etc.Spelletjes voor mijn kleinzoon staan erop. Voor mij Word Feud, Mahjong, snel nog even voor het slapen gaan.Ik herken dat zelfstandig bellen wel van de Iphone. Mijn Samsung heeft er gelukkig geen last van. Groetjes Ria

Zeg het maar:

