Eigenlijk…..

Eigenlijk zou ik die oude blogs eens aan moeten pakken.
Veertig van de duizendveertig is natuurlijk niets. Ik had het plan er iedere dag tien te doen, dan zou ik er honderdvier dagen over doen.
Maar weet je hoe ontzettend saai dat is! Leestekens vervangen, witregels wegwerken, foto’s uploaden en dat allemaal terwijl er waarschijnlijk niemand is die al die stukjes ooit nog terugleest.
Eigenlijk zou ik verder moeten met het boek: ‘De wraakgodin’. Zestig pagina’s heb ik nu geschreven en het verhaal zit in mijn hoofd. Maar iedere keer dat ik het herlees, vind ik het slechter worden.
Eigenlijk zou ik door moeten breien. Die bomen bij de nieuwe locatie van De Klinkenberg schreeuwen om een jasje.
Eigenlijk zou ik was moeten vouwen, de hond uit moeten laten, de vaatwasser uitruimen, een blogje schrijven….
Maar eigenlijk ligt die bank wel erg lekker en is dat boek wel heel erg spannend……

18 gedachtes over “Eigenlijk…..

  1. Tja….. het herstellen van de oude logs heb ik opgegeven. Ik vermoed dat ik 1 van de heel weinigen ben die af en toe terugleest in oude archieven. Ik lees nooit ergens een reactie van iemand die in mijn archieven dook en fouten constateerde…. ergo; ik bespaar me dat vele werk want de inzet ligt vele malen hoger dan de winst…

  2. Denk even na en neem dan je beslissing…
    Die logjes zijn nu al een jaar zoals ze nu zijn, kunnen die 3,5 maand er dan niet bij?
    Je boek… Er zijn schrijvers die 10 jaar over een boek doen, dus gewoon rustig aan zou ik zeggen.
    En dat breiwerk, de was, de vaatwasser en je laptop… die lopen toch niet weg?
    Ik zou Rizzo ff uitlaten en dan weer heerlijk op die bank kruipen met je boek hoor!
    Vrijheid, blijheid 😉

  3. Welk boek?
    Enne: ik heb alles handmatig overgezet. Een klereklus, maar ik vond het ook stiekem wel erg leuk. Alles nalezen en herbeleven. Ben blij dat ik het gedaan heb. Alleen jammer dat ik alle reacties kwijt ben. 😦

  4. Ik merk aan mezelf dat hoe langer ik thuis ben, hoe minder ik doe. Ik heb ook diverse karweitjes die moeten gebeuren, maar daar staan andere leukere dingen tegenover. Het blijft een dilemma, maar ik heb me er maar aan overgegeven en het bevalt best.

  5. Oef …….. daar herinner je me aan iets ………. die oude blogs ……… moet ik eigenlijk ook nog eens doorlopen ………..
    Even niet, dus, jou verhaal gaat volgens mij over mij. 😉

  6. Ik weet niet wat je er aan hebt, Hanneke, maar ik deed het zo:
    Ik ging eerst lezen. En ik probeerde kritisch te zijn.
    Als ik het stukje helemaal niks vond, gooide ik het subiet in de prullenbak.
    Zo gingen er een kleine 300 (van de 760) verhalen aan.
    Zo hield ik er nog genoeg over. Van een aantal veranderde ik plots en schrapte de
    gedateerde elementen etc.
    Sommige vond ik nog steeds wel redelijk tot goed, maar toch was er bijna geen logje of ik veranderde wel wat.

    Het is voor iemand die echt wil schrijven (daar hoor jij zeker toe) met enige kritische reflectie naar het eigen werk te kijken. Afstand en tijd helpen daarbij.
    Het kost wat tijd maar na afloop heb je toch meer het idee: zo, wat er staat daar sta ik nog steeds achter.
    Maar ja… wil je er wel zoveel tijd aan besteden? Da’s natuurlijk DE vraag.

  7. te snel geschreven. Nog een keer maar dan beter:

    Ik weet niet of je er wat je er aan hebt, Hanneke, maar ik deed het zo:
    Ik ging eerst lezen. En ik probeerde kritisch te zijn.
    Als ik het stukje helemaal niks vond, gooide ik het subiet in de prullenbak.
    Zo gingen er een kleine 300 (van de 760) verhalen aan.
    Zo hield ik er nog genoeg over. Van een aantal veranderde ik plots en schrapte de
    gedateerde elementen etc.
    Sommige vond ik nog steeds wel redelijk tot goed, maar toch was er bijna geen logje of ik veranderde wel wat.

    Het is voor iemand die echt wil schrijven (daar hoor jij zeker toe) een noodzaak om met enige kritische reflectie naar het eigen werk te kijken. Afstand en tijd helpen daarbij.
    Het kost wat tijd maar na afloop heb je toch meer het idee: zo, wat er staat daar sta ik nog steeds achter.
    Maar ja… wil je er wel zoveel tijd aan besteden? Da’s natuurlijk DE vraag.

    O ja, als je twijfelt aan dat boek… laat het twee maanden liggen en doe er niks aan. Daarna heb je een veel beter overzicht. Dat is volgens mij het beste om weer zo objectief mogelijk over je eigen werk te kunnen oordelen.

Zeg het maar:

