Te koop?

Afgelopen woensdag is Rizzo dan eindelijk aan haar oogje geopereerd en tegelijk gesteriliseerd.
Nadat ze twee weken eerder voor niets onder narcose ging, is ze dit keer echt gefikst.
Nog zwaar gedrogeerd kregen we haar mee naar huis. Plastic kap om de kop, zodat ze niet aan haar oogje kon krabben.
Langzaam maar zeker kwam ze bij. De ‘lampenkap’ vond ze maar niets. Ze kon niet eens haar kopje omhoog houden en lopen was een ramp.
Ik besloot de kap af te doen en daarna ging het een heel stuk beter.
Krabben deed ze niet en ze was weer aardig monter.
’s Avonds rende ze alweer achter een balletje aan, alsof er niets gebeurd was.
En nu is ze dus een je-weet-wel-hondje.
Ze heeft daar maar weinig last van.
Integendeel: ze is in al die maanden niet zo ondeugend geweest als nu!
Zo springt ze steeds op de bank. Dat is overigens onze eigen schuld, omdat we dat toegelaten hebben toen ze zo vreselijk zielig schijnzwanger was en krijg dat er maar eens uit.
Daarnaast maakt ze kasten open en trekt de boel eruit, kauwt van alles kapot en luistert bar slecht!
Terug naar de puberteit.
Ik weet niet wat de dierenarts er allemaal uitgehaald of ingestopt heeft, maar ik begin al hard aan een hersteloperatie te denken!
Of….. zal ik de lampenkap weer om doen en haar op marktplaats zetten als levende vloerlamp?

 

 

13 gedachtes over “Te koop?

  1. Ik heb mijn hond vorige week laten castreren. Hij wist zich ook geen raad met die kap op. Ik deed ‘m ’s avonds in de bench en het was alsof ik een paard in de stal zette: hij bleef stokstijf staan! Uiteindelijk heb ik die kap ook maar af gedaan. Hij was gewoon motorisch gestoord met dat ding op.
    Inmiddels is hij hersteld en gelukkig is hij niet meer zo dominant.
    Succes met deze kleine meid!

  2. wat een plaatje,,, normaal ligt ze dus nooit zo stil.lampenkap kan je nog even op je paspop zetten, heb geduld die hond weet ook niet wat jij van plan was bij de dierenarts. best zielig als je niks in te brenkgen hebt hoor.

  3. Ze is veranderd??? Ik zou nog eens teruggaan naar die dierenarts hoor… om je geld terug te halen… Met Rizzo anno nu zul je moeten leren leven 😉

  4. Nou zeg, durf je wel tegen zo’n klein hummeltje? Als je dat doet kijk ik je nooit meer aan hoor! *heft nu een zeer waarschuwend vingertje en probeert dreigend te kijken*

    Zeg Rizzo, als het je te bar en boos wordt, geef je maar een woef hoor, dan kom ik je terstond halen.. Durven ze wel, die groten over de kleinen? Zijn ze nou helemaal belatafeltoeterd?

  5. Helaas wij hebben genoeg lampekappen. En ja herkenbaar is het wel dat gedrag. Die is ff schade aan het inhalen. Gaat wel weer goedkomen hoor. Grappig gezicht met die kap maar ook hier werden ze er gestoord van na de castratie. Succes ermee! Groetjes Ria

  6. Je hoeft haar niet te verkopen als levende vloerlamp. Ze moet gewoon even heropgevoed worden. Dus, aan het werk! 🙂
    Ben wel blij dat de operaties goed gegaan zijn. Is toch altijd spannend.

Zeg het maar:

