Uitgekookt

De oplettend bezoeker heeft het natuurlijk allang gezien: mijn blog toont een subtiele Sinterklaas-sfeer.
De achtergrond heb ik verfraaid met een ‘Zie de maan schijnt door de bomen’ behangetje.
En dat is niet voor niets.
De familie B. is namelijk al helemaal in Sinterklaas-stemming.
De lootjes zijn getrokken, de afspraken gemaakt en de geheimzinnigheid sluipt weer binnen.
Want er moeten surprises gemaakt worden, gedichten geschreven en cadeautjes ingekocht.
Links en rechts proberen onverlaten er achter te komen wie de ander op het lootje heeft staan.
Het liefst doen ze dat verpakt in een vertrouwelijk gesprek.
‘Mam, kun je me nog een keer vertellen hoe ik boerenkool moet maken?’
‘Natuurlijk kind. Je gooit de boerenkool in een pan, aardappels erbij, wat zout er op en aan het gas allemaal.’
‘Ja ja, nu snap ik het weer. Maar moet de worst er in of apart?’
‘Die kan er gewoon bij in.’
‘Oke, en wie heb jij op je lootje?’
Je ziet, je moet hier de hele tijd op je hoede zijn.
Ze zijn zo uitgekookt!

14 gedachtes over “Uitgekookt

  1. De familie B. heeft het er maar weer druk mee, ben benieuwd wat menigeen uitspookt want allemaal zijn ze even uitgekookt 😉
    En je blog ziet er leuk uit hoor!

  2. Al jaren geen Sinterklaas gevierd alleen voor mijn zoon en schoondochter koop ik toch altijd iets leuks en iets van chocolade of zo. Er wordt alleen nog een beroep op me gedaan om gedichten te schrijven ook wel weer leuk om te doen en een beetje in de sfeer te komen.

  3. Ik vind het ook heerlijk. Zaterdagavond ben ik alleen thuis en dan ga ik aan de knutsel! Ik ga een e-reader maken voor mijn vader want die is sinds kort aan het lezen en dat terwijl hij vroeger alleen de Truckstar las! Maar niet verder vertellen hoor!

  4. Wij vieren geen Sinterklaas, nooit gedaan ook. Ik heb er een bloedhekel aan, vroeger als kind al. Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar het is nooit goed gekomen. Wij doen wel cadeautjes met de Kerst, dat vinden wij gezelliger. Dan kopen we gewoon voor iedereen wat, niks geen lootjes.

Zeg het maar:

