Wijn in de gordijnen

Afgelopen dinsdagavond lag ik languit op de bank, wat langs de zenders te zappen.
Het werd al wat later en een zekere vermoeidheid begon bezit van me te nemen.
Ik besloot mijn glas leeg te drinken om daarna naar bed te gaan.
Maar toen ik naar het glas reikte, dat naast me op de vensterbank stond, stootte ik het om.
De inhoud van een half glas overheerlijke, Australische rode cabernet sauvignon met een vleugje  merlot, stroomde langs het neergelaten vouwgordijn.
Het gevolg een lelijke rode plek, die ik vrijwel direct ruimschoots bestrooide met keukenzout.
Een beproefd middel tegen wijnvlekken schijnt, dat helaas bij mij nooit de juiste uitwerking heeft en ook nu weer niet de vlek verwijderde.
Het heeft weinig zin je er druk over te maken, dus deed ik dat maar niet.
Natuurlijk deelde ik mijn ongeluk op facebook (zoals iedere moderne niet meer zo jonge vrouw tegenwoordig doet) en al snel kwam er een reactie die teruggreep naar mijn ervaring met de gordijnen in Soestdijk.
Het verbaasde me dat dit verhaal zo’n indruk heeft gemaakt.
Zelf was ik het al bijna weer vergeten.
Maar goed het blijkt maar weer: Hanneke en gordijnen, een verhaal apart.

Heb je geen idee wat er met de gordijnen van Soestdijk gebeurd is? Lees dan hier.

14 gedachtes over “Wijn in de gordijnen

  1. Whoehaa, ja je kent me inmiddels, het Soestdijk gebeuren heeft indruk gemaakt dus jij zal bij ons altijd bekend staan als : de vrouw die haar neus snoot in de koningin haar gordijnen. gnhegnhe

  2. Oh, rode wijn is zo hardnekkig (als vlek dan hoor, hihi!), zal dit ooit nog goed komen?
    PS: dat kinderboek wat een geniaal idee.
    Groetje van Henny Breedijk.

  3. Ik zou gewoon maar witte wijn gaan drinken hoor, zal toch ook wel lekker zijn?
    En die gordijnen op Soestdijk? Ik heb laatst nog gezocht maar niks meer gevonden, ze hebben ze vast gewassen ;-). Neeeee, dat verhaal vergeet niemand meer 😉

  4. Geweldig verhaal over Soestdijk. Ik zie het helemaal voor me. (ik heb er ook een keer een rondleiding gehad) Zo erg zelfs, dat ik toch een beetje teleurgesteld ben door de laatste zin.

Zeg het maar:

