Dag lieve Hansie

Zaterdagochtend is ‘Hansie’ geboren.
Een minimensje. Niet groter dan mijn hand, maar helemaal compleet.
Met piepkleine oortjes, een neusje, teentjes, vingertjes en nog kleinere nageltjes.
Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden: wat een wondertje. Zo mooi gemaakt.
Maar niet levensvatbaar.
Het was niet te zien, of het een meisje of jongetje is en dus blijft het Hansie.
Zondag hebben Zoon en Schoon hun kindje in onze tuin begraven.
Zo heeft het niet alleen een plekje in ons hart, maar is het ook fysiek dichtbij.
De afgelopen weken waren spannend.
Het weekend heel verdrietig. Er werd veel gehuild, maar ook gelachen met elkaar.
Ik zie de liefde tussen Zoon en Schoon en weet zeker dat ze hier overheen zullen komen.
Maar het heeft zijn tijd nodig.

Langs deze weg wil ik graag iedereen bedanken, die op welke manier dan ook met ons meegeleefd heeft.
Door middel van lieve reacties op dit blog of op facebook. Door mails, telefoontjes en kaartjes. Er is voor ons gebeden, er zijn kaarsjes gebrand…

Lieve, lieve mensen, ook namens Zoon en Schoon, nogmaals heel hartelijk dank.

28 gedachtes over “Dag lieve Hansie

  1. Met Liefde: Héél graag gedaan. Dat wat kon heb ik getracht te doen in woord en daad.
    Het is niet alleen een eind maar ook een begin waarbij ik jullie van harte alle geluk toewens ook al weet ik dat het moeilijk is, ik weet ook dat jullie onderlinge Liefde voor elkaar sterk genoeg is om dit met elkaar te dragen en een plaatsje te geven!
    {{{ knuf }}} -x-♥

  2. Iedere keer weer schiet je vol als ik iets over julie lieve Hansie lees. Zo moeilijk, zo ongrijpbaar, en helaas op punten ook zó herkenbaar…… Gelukkig ook bij jullie een gezin waarin je elkaar kunt vinden, en troost en warmte kunt vinden. En de zekerheid dat Hansie wel veilig is! Nog heel veel sterkte en kracht samen. Liefs,

  3. Hoi hanneke
    Ik heb hier geen woorden voor zo erg vind ik het dat verlies van jullie kleinklein ik wil jullie allemaal ook de ouders heel veel sterkte wensen met dit verlies

  4. Wat mooi heb je dat weer beschreven. Het is allemaal niet niks wat jullie mee hebben gemaakt en vooral Mark en Lisa. Maar door wat ze meegemaakt hebben kan hun liefde alleen maar sterker worden. En jullie onderlinge band als gezin ook denk ik. Geen dank voor de digitale steun hoor, is zo het minste wat gedaan kon worden. Meeleven in gedachten, dat heb ik zeker gedaan en met mij, zoals hierboven wel duidelijk is, heel veel mensen! Snap dat dat heel fijn was voor jullie allemaal. Dat Hansie ook eindelijk rust heeft en zeker geen pijn meer moet voor jullie nu toch ook een hele geruststelling zijn. Veel liefs en sowieso waar nodig, nog heel veel kracht en liefde voor elkaar gewenst! Veel liefs, Trees

  5. Ik zit met tranen in mijn ogen, vanwege het verdriet wat jullie moeten ondergaan, maar ook een klein vreugdetraantje rolt over mijn wang, vreugde omdat jullie dit samen zo mooi verwerken.

  6. Bijzonder inderdaad dat het zo klein al een wondertje is. En ik herken dat gevoel van huilen en lachen. Fijn dat jullie het zo samen met elkaar konden doen. Wat dat betreft is er gelukkig een hoop veranderd. Liefs Anneke

  7. De laatste dagen komen bij mij ook de tranen weer omdat ik het zo herken, al is het al heel lang geleden. Fijn dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben en dat zoon en schoon dit kunnen doorstaan. Het meeleven en gedenken is met liefde gedaan. Het zal altijd jullie kleinkind blijven en zal met liefde in jullie gedachten zijn.

  8. Een groot verlies, zoals dit
    Geeft veel terug, zoals dit
    Wát een Liefde, bracht het kind
    Wát een Liefde, bracht dit blog
    HHH houdt veel van jullie

  9. Je schreef er zo warm en liefdevol over. En ook hier staat het er weer zo bijzonder. Als je zo over je ongeboren kleinkind schrijft, dan zou je kunnen zeggen dat het toch heeft geleefd. Nu leeft het in jullie harten voort en ook dat is mooi. Alle waardering voor de manier waarop jullie dit proces hebben beleefd en hoe je daarover hebt geschreven.

  10. Lieve Hanneke, ik heb even in je archief gespit nadat ik in je blog las over Hansie. Ik blog nog niet zolang en vandaar dat ik even op zoek ging. Wat een verdriet om kleine Hansie, maar ook word ik gepakt door de warmte waarmee je schreef en waarmee jullie omgaan met dit verlies. Oprecht respect voor jullie, liefs Ria

Zeg het maar:

