Lief kleinkind

Dit zal de laatste brief zijn, die ik je schrijf. Hoewel er in mijn hart vast nog veel zullen opborrelen.
Helaas zullen we je nooit mogen leren kennen, want vanochtend werd geconstateerd dat je hartje niet meer klopte.
Morgen zal je geboren worden, een kindje dat teveel gehandicapt was om hier te leven, maar nu al bij je Maker en Vader mag zijn.
Wij krijgen daar troost van, maar toch zijn we verdrietig.
Verdrietig om je papa en mama, die al die maanden tussen hoop en vrees geleefd hebben.
Ik hoop en vertrouw erop dat er een heleboel mensen om ze heen zullen staan om ze op te vangen, als ze het even niet meer zien zitten.
Lief kleinkind, ik  ga je missen, maar je hebt definitief een plekje in mijn hart en je zult altijd mijn oudste kleinkind zijn.
En ik weet zeker: tot ziens.

Liefs, oma

45 gedachtes over “Lief kleinkind

  1. Heer, wanneer ik vol van zorgen,
    mij van U afwend in verdriet.
    Dan legt U uw hand op mijn schouder,
    omdat U mijn hart aan ziet.

    Heer, wanneer mijn tranen vloeien,
    en mijn ogen troebel zijn.
    Dan komt U naast mij lopen,
    want U kent al mijn pijn.

    Heer, wanneer mijn voeten wankelen,
    en ik struikelend verder loop.
    Dan reikt U mij uw uitgestoken handen,
    dat geeft mij nieuwe hoop.

    In mijn armen mag jij je veilig weten,
    daar vind je rust, en kun je zorgeloos zijn.
    Jouw moeiten heb Ik voor jou gedragen,
    vreugde verdrijft daar alle pijn.

    Lieve mensen, mijn hart huilt met jullie mee. Ik wens jullie alle kracht en liefde om tezamen dit verdriet te dragen en te verwerken.

  2. Hé Hanneke,

    ja dat was schrikken toen Sandra vanochtend smste.
    Zo´n mooie familie waar hij/zij zo welkom was.

    Sterkte voor jullie allemaal! Liefs Bernadette

  3. Lieve Oma,

    Verdriet… tranen… gemis ….
    Jou liefdevolle kleinkind is bij de Vader.
    Woorden vanuit dit lied als troost en bemoediging.
    Medeleven voor jullie allemaal.
    ——-
    Stil, mijn ziel, wees stil
    En wees niet bang
    Voor de onzekerheid van morgen.
    God omgeeft je steeds
    ——-

  4. Wat een triest bericht maar heel mooi verwoord in deze brief!
    Heel veel sterkte voor jullie in deze verdrietige periode.
    Meelevende groet van Henny Breedijk.

  5. Je bent de liefste oma van de hele wereld. Dat is zeker. En Hansie is altijd in ons hart. We zijn nu allemaal heel verdrietig, maar hij/zij mag nu in de hemel zijn waar het duizend keer beter is dan hoe het misschien had kunnen gaan met hem/haar.
    Love you forever XX
    Tante Sannie

  6. Hanneke
    Mijn mede leven in dit verdriet
    Ik wens jou en je man heel veel sterkte en vooral de ouders die hun kindje moeten missen waar ze zo op verheugt hadden
    Sterkte
    Rinus

  7. Twee jonge mensen die in een klap volwassen zijn geworden, ouders worden maar geen kindje in huis. Niets gebeurt voor niets denk ik maar momenteel overheerst alleen het verdriet om het verlies van hun kindje en jullie kleinkind. Heel heel veel sterkte morgen en de komende tijd voor jullie allemaal en liefs van mij.

  8. Wat een mooie brief!
    Goed en mooi zoals je het nu opschrijft.
    Lees het ook met grote Hulkentranen.
    Want begin September gebeurde dit bij mijn dochter.
    Heb het ook opgeschreven op mijn weblog.
    De herkenning is daar.
    En het kind bij God.

  9. Lieve Hanneke,
    Ik wens jullie heel veel sterkte met dit zware verlies. Ik weet wat het is, heb het zelf ook meegemaakt. Wees er voor elkaar en deel het verdriet.

  10. Het kindje heeft jullie liefde gevoeld en het zieltje zal er ook altijd zijn , ik wens jullie alle heel veel sterkte want het kindje niet te zien opgroeien doet intens veel pijn .

    Heel veel sterkte

  11. O, meis ………… wat een afschuwelijk nieuws!! Hoe klein het kindje ook is, er werd al naar uitgekeken, van gehouden ………… heel veel sterkte voor jullie allemaal, ik wens jullie alle kracht die Hij jullie zal schenken.

  12. Wat moet dit vreselijk zijn! Ik lees dit op een moment dat mijn oudste dochter aan het bevallen is van ons eerste kleinkind. Toen ik jouw logje las stroomden de tranen overvloedig. Soms kan het leven zo onvoorstelbaard hard zijn.
    Ik wens jullie allemaal uit het diepst van mijn hart sterkte, moed en liefde toe om dit te verwerken.
    Janny

  13. Hanneke,

    Wij wensen jou en je familie heel veel kracht en strekte toe om dit vreselijke verlies te dragen. Wij leven met jullie mee
    .

Zeg het maar:

