Sleepless in Ede

Waardeloze film: Sleepless in Ede. En ik kan het weten, want ik speelde de hoofdrol.
Dit berichtje plaatste San afgelopen week op haar Facebook status.
In een mum van tijd, kreeg ze reacties vanuit heel Nederland dat de film daar ook gezien was. In Harderwijk, Hardenberg, Spakenburg en er bestond zelfs een Friese versie van de film. Opvallend was wel, dat er uitsluitend vrouwen reageerden.
Ik meldde dat ik de film niet gezien had, maar heerlijk had geslapen.
Inmiddels weet ik ook wat een rotfilm het is.
Afgelopen nacht lukte het me maar niet om in slaap te komen. Tussen twaalf en twee dommelde ik wat, maar daarna was het over.
Moe, maar klaarwakker lag ik in bed.
En wat gaan je dan doen: malen.
Problemen werden steeds groter en zorgen steeds zwaarder.
In mijn maag ontstond een dikke steen, die niet meer weg te zuchten was.
Het werd vier uur. Vijf uur. Om zes uur werd Gert even wakker en kon ik hem meedelen dat ik niet kon slapen.
‘Och meisie toch,’ liefdevol  sloeg hij een arm om me heen, ‘ga maar lekker slapen.’
Ja, dat was het hem nu net: dat lukte niet.
Zelf snurkte hij na tien minuten weer vrolijk door.
Half zeven klepperde de brievenbus, de krant werd bezorgd.
Het werd langzaam licht en eindelijk viel ik in slaap.
Tot ik een uur later wakker werd getreiterd door de wekker.
Gelukkig hoefde ik niet te werken en kon ik me nog even omdraaien.
En nu ben ik duf, daar helpt zelfs geen koffie tegen.
Sleepless in Ede, een afrader, of je moet van horror houden.

19 gedachtes over “Sleepless in Ede

  1. Ja soms heb ik gewoon ook van die nachten dat zo’n film draait. Probeer tegenwoordig lekker op te gaan puzzelboekje, even mijn hoofd op wat anders en soms werkt dat wel.. Herkenbaar dus.

  2. Paar glazen wijn doet wonderen en nooit 2x naar de zelfde film kijken (behalve mama mia 🙂 , dus vannacht ‘sleep well’ !

  3. Ik ga laat naar bed, lees nog wat en val dan in een slaap die slechts door de blaas en/of de wekker wordt onderbroken of beëindigd. Mocht ik na zo’n onderbreking niet kunnen slapen, dan ga ik gewoon wéér lezen tot ik de slaap voel komen. Het werkt. Hier geen sleeplessfilms maar gezonde slaap. Ik wens het je toe, al is het met een extra roseetje.

  4. Oh..heel herkenbaar…al weken lig ik wakker en te malen, en wil je dan eindelijk gaan slapen dan hoor je van alles weer….tja, ben nu toch maar naar de ha gegaan en nu slaap ik weer sinds een paar nachten!! 😀

  5. hoi zus ,,,,denk aan mij , en mijn getetter val je zo in slaap, heb ik ook als ik aan jou denk, nou makkelijker kan je het niet krijgen toch xxx

  6. Owwwwwwwww, wat heb ik het dan goed met mijn Diazepammen 2 mg
    Dit is zo’n lage dosering en ze brengen mij in 10 minuten tijd in dromenland
    Ik mag nl ABSOLUUT niet piekeren van de 30 psygen die ik nu achter de rug heb

  7. Wat een rotfilm zeg… ik hoef hem ook niet te zien. Maar hier speelde hij de afgelopen week ook… we hebben kijkers gehad die misschien wel kopers worden, zo spannend!!!

Zeg het maar:

