‘Zwart is het nieuwe zwart’

Heb ik net geblogd over dat trends niet meer mogen, lees ik op diezelfde site toch van een nieuwe trend:
‘Zwart is het nieuwe zwart’
En daar word ik nou heel gelukkig van, want door al die veranderingen in het zwart, raakte ik helemaal van het paadje.
Zo was grijs ineens het nieuwe zwart, of wit, of gekker nog: felle kleuren waren het nieuwe zwart.
Een mens zou toch van minder in de war raken?
Je komt het wel vaker tegen, dat nieuwe.
Laats las ik dat veertig het nieuwe dertig is. Wat het precies inhoudt weet ik niet. Veertig is veertig lijkt me en dat is tien meer dan dertig.
Wel gemakkelijk met rekentoetsen.
‘Marietje, het antwoord is veertig, geen dertig.’
‘Maar meester, weet u dan niet dat dertig het nieuwe veertig is?’
Hoe dan ook, laten we gewoon de dingen noemen zoals ze zijn.
Zwart is zwart en wit is wit.
Dertig is dertig en veertig dus niet.
Dan blijven er nog genoeg onduidelijkheden over. Want moet ik deze winter nu in het zwart, of is dat een trend en mag ik daar niet meer aan meedoen?
Heel verwarrend allemaal.

14 gedachtes over “‘Zwart is het nieuwe zwart’

  1. Wat schrijf je een verwarrende logjes Hanneke, ik raak helemaal in het warretje van al die tegenstrijdigheden. Zullen we maar gewoon doen wat wij vinden dat goed VOOR ONS is? 😉

  2. had je goeie rosé dit keer, of was de rode wijn in de aanbieding,waar maak je je druk om meid, doe gewoon je eigen ding, niks verwarrend hoor.

  3. Aangezien het leven al lastig en verwarrend genoeg is noemen we zwart maar gewoon zwart en wit gewoon wit. Oke? 🙂
    En dan moet er 12 september nog gestemd worden ook… ;-(

  4. Hoorde van de Triodosbank dat Klein het nieuwe Groot is. Daar raak ik dan ook helemaal van in de war. Zwart is het oude zwart. Makkelijk want je kunt het altijd aan, en is goed te combineren met een kleine kleurig accent.

  5. Met de kennis van toen is het zwart van vroeger het rood van nu.
    En dat rood heb ik nu voor ogen nadat ik je blogje las.
    Mijn God, wat een flauwekul allemaal.
    Laten we gewoon doen met zijn allen.
    Het is er tenminste wel de tijd naar.
    Maar ja, De rijkdom van de jaren zestig is de crisis van nu.
    Of andersom, dat kan ook.
    Maar met de kennis van gisteren is het rood van vroeger plotseling zwart.
    Want dat heb ik nu weer voor ogen.
    Als u begrijpt wat ik bedoel.
    Ik hoop het want ik begrijp er geen zak meer van.
    Ik ga een pil innemen tegen de kniepijn.
    Wan de knie van gisteren is niet de knie van vandaag.

    Ik groet u allen zeer.

    Plato

Zeg het maar:

