Trends

‘Trends zijn passé’
Dat vermeldde nu.nl op zijn site.
‘Volgens professionals uit de mode-industrie zijn trends niet meer zo duidelijk als vroeger.
Het niet volgen van de trend is de trend geworden.’
Kortom: eindelijk mogen we dragen wat we willen.
Dus mogen alle skinny-jeans de kledingbak in op weg naar Roemenië waar de bevolking nog jammerlijk aan trends doet. Weg met de torenhoge hakken waarop we geacht worden te lopen. De schaar in de strak aftekenende jurkjes, waarin je kolieken krijgt van de ingehouden buik.
Ik twijfel over de Uggs, omdat die er natuurlijk niet uitzien, maar wel lekker warm en comfortabel zitten.
Voortaan in mijn garderobe: wijde joggingbroeken, oversized shirts en vormeloze vesten in alle kleuren van de regenboog. Niets hoeft, alles mag!
Met een hernieuwde blik bekijk ik mijn echtgenoot, want die doet dat al jaren. Die draagt rustig een gestreept shirt op een geblokte broek. Rood met paars? Geen probleem.
Geitenwollen sokken in bruine schoenen, het kan allemaal.
Zo blijkt dat mijn onmodieuze lieverd ineens een trendsetter is geworden.
Hebben we toch een probleem, want trends zijn volgens de modegoeroes helemaal verboden.
Trendsetters dus ook.

19 gedachtes over “Trends

  1. Eh tja ehh …………..ik heb me er altijd al heel weinig van aangetrokken moet ik zeggen en dat beviel me eigenlijk altijd goed…. geloof maar dat ik niet afwijk van die ooit ingeslagen weg 😉

    En godzijdank is de mode niet machtig genoeg om te bepalen wie wel of niet de titel ‘lief’ verdient 😉

  2. Grinnik, hier een liefhebber van al jouw trendy kleding en schoenen. Stuur je het ff op? ik betaal de portokosten wel!

  3. Hoera! Ik draag/koop wat ik leuk vind, of het nu in de mode is of niet. En ik draag het rustig het jaar daarop ook nog. Als het maar lekker zit, dan ben ik al tevreden.

  4. Ja, op die manier ben je dus altijd wel met de mode bezig of juist niet. Niet de trend volgen is de trend, zo lust ik er nog wel een paar. Enfin, laat iedereen zijn gang maar gaan, ik trek me nergens wat van aan.

  5. Ik draag wat ik leuk en lekker vind. Moet wel een beetje staan natuurlijk maar ik heb de mode nooit echt gevolgd. Meestal vind ik pas 2 of 3 jaar later bepaalde dingen leuk, maar dat komt misschien ook omdat je er dan aan gewend bent. Sterkte met die trendsetter van je!

Zeg het maar:

