Vakantie vieren doen we zo!

Drie jaar geleden, besloten we het eens helemaal anders te gaan doen.
Geen lange autoritten meer. Niet meer rondkruipen in krappe caravans.
En vooral: twee weken zonder regen!
We zochten de Griekse zon op.
Dat betekende een vliegreis van een paar uur.
Nu is vliegen geen hobby van me, maar het gaat lekker snel en eenmaal op plaats van bestemming is de reis snel weer vergeten.
Ook vriend Jos ging weer mee en we genoten van de zon, het zwembad en de zee, van het heerlijke eten en de vriendelijke Grieken.
Geen dubbele lading kleren mee, want regen valt er niet en als het regent is het er nog warm.
Afgelopen zomer, vlogen we naar Korfoe. Met ons drieën, zonder Jos dit keer.
We hadden een appartementje gehuurd. Eigenlijk een huisje, twee verdiepingen en met ons eigen zwembadje!
Puur genieten was dat. Lag ik in ons tuintje op een ligstoel te lezen en kreeg ik het te warm, plonsde ik even in het koele zwembad.
Voor een hapje en drankje liepen we ons huisje binnen, dat heerlijk koel werd gehouden door de airco.
De tour de France konden we op de televisie volgen, dus die hoefden we ook niet te missen.
Verder zaten we direct aan zee en hoefden we ‘s avonds slechts een paar honderd meter te lopen naar een taverne, waar we heerlijk konden eten.
Laat op de avond keken we vanaf ons balkon uit over de zee en zagen we in de verte de lichtjes van de haven van Kerkyra.
Puur genieten dus en daarom besloten we het dit jaar nog een keer te doen.
Sterker nog, op het moment dat je dit leest, ben ik al bijna weer thuis!
Waarschijnlijk sluiten we met deze vakantie weer een periode af. Want het ziet er naar uit, dat Mojo voor de allerlaatste keer met ons meegaat en zo zullen we volgend jaar weer op vakantie gaan zoals we begonnen: met ons tweeën.
Maar dan zeker niet met een klein tentje, midden in de nacht op weg naar een camping zonder stroom.

14 gedachtes over “Vakantie vieren doen we zo!

  1. Leuk om zo de ervaringen van vakanties te lezen. Hou tegenwoordig ook wel van luxe hoor hoewel dit voorjaar in een stacaravan was ook goed te doen. Maar niet koken en rommelen en niets hoeven is toch wel meer mijn ding. Heb nooit caravan of tenten ervaring maar wij gingen met de boot jarenlang dat is net zo iets. Een caravan op het water, voordeel dat je weg kan varen als de plek te niet bevalt.

  2. Ik zit momenteel in de voortent, half naar beneden geritst, wijntje erbij en dusty slaapt (eindelijk) Hemmo kijkt naar De Tour. ik heb net gewonnen met een potje Skib Bo, dus ik heb het leuk op de camping. Nog enkele weekjes en dan komt Kreta in zicht!

    Jouw verslag(en) van jullie vakanties heb ik met veel plezier gelezen Ganneke, volgend jaar (of het jaar daarna) kom je gewoon bij Gemmo en mij op Kreta!

  3. Het wordt al luxer, lekker hoor, ik houd er ook van! Jullie hebben hopelijk nog heel veel jaren tegoed om weer samen op vakantie te gaan! Heerlijke verhalen!

  4. Dan kom je natuurlijk wel heerlijk uitgerust terug. Eigenlijk is dat pas vakantie vieren. Ik moet altijd zo nodig iets bezichtigen of met de plaatselijke bevolking kennismaken en dat is soms vermoeiend, maar ook heel leuk.

  5. wij gingen vroeger ook met de wagen op vakantie, maar sinds we de luxe (en de snelheid) van het vliegtuig leerden kennen, heeft de auto afgedaan.
    Nu nog fondsen bijeen krijgen voor een volgende vakantie… 😉

  6. Al meer dan 20 jaar vliegen wij naar ons tweede woonland en dat bevalt ons uitstekend. Je leven zal totaal veranderen als je weer met z’n tweetjes op vakantie kan/mag gaan. Wij kunnen daarvan meepraten. Niks moet, alles mag en als moeder hoef je niet meer klaar te staan.
    Maak er nog een fijne vakantie van.
    Grtz Mara

Zeg het maar:

