Vakantieplannen, een schoolreisje voor bejaarden, de Tour en heel leuk nieuws

Meer dan een week geleden is het alweer, dat ik voor de laatste keer blogde.
Nee, ik ben niet ziek en ook nog niet op vakantie, al komt dat laatste al aardig dichtbij.
We gaan dit jaar de Griekse economie weer spekken en settelen ons voor een kleine twee weken op Corfoe.
Maar nu nog niet.
Mojo is al anderhalve week vrij, heeft –geloof ik- nog niet officieel vakantie, maar hoefde een aantal toetsen niet te maken omdat ze volgend jaar naar het MBO gaat. Daar gaat ze een opleiding fotografie volgen. Deze week moet ze haar boeken inleveren en dan heeft ze écht vakantie.
En ik ook. Dat wil zeggen, dat ik wel gewoon door blijf werken bij het verzorgingstehuis, maar verder ga ik in de ruststand.
Vandaag gingen ‘mijn’ oudjes een dagje weg. Het leek wel een schoolreisje. Er reed een touringcar voor en de bewoners waren vrolijk gespannen. Het duurde een half uur voordat iedereen ingeladen was,de rolstoelen gezekerd waren en de rollators in het ruim lagen maar toen konden ze vertrekken. De achterblijvers zwaaiden tot aan de hoek van de straat en even voelde ik me weer ‘de moeder van een kind dat op schoolreisje gaat’. Vooral toen ik bij mezelf dacht: als ze maar weer veilig terug komen.
Inmiddels is ook de tour de France weer begonnen. In huize B. wordt daar zo’n beetje een heel jaar naar uitgekeken. ’s Middags staat de tv aan en tegen vijf uur verzamelen we ons rond het toestel en loopt de spanning flink op. Niet alleen omdat we hopen dat een Nederlandse coureur als eerste finisht, maar meer vanwege onze eigen tourpool. Ik ben goed begonnen, want na twee dagen sta ik mooi op een gedeelde eerste plaats.
En dan heb ik het leukste nieuws voor het laatst bewaard: mijn verhaal is uitgekozen voor plaatsing in een verhalenbundel, met als thema: het keerpunt.
Een hele verrassing, want zelf was ik niet honderd procent tevreden over het schrijfsel en toen ik hoorde dat er een groot aantal inzendingen waren, had ik me er al bij neergelegd, dat dit verhaal het niet zou redden.
Gelukkig dacht de jury er anders over. Nu is het wachten tot ik het terug krijg met de nodige commentaren en wie weet, lever ik uiteindelijk een verhaal in, dat helemaal naar mijn zin is.
Ik houd jullie op de hoogte van de vooruitgang.
Dan ga ik nu even een schoen redden uit de sterke kaken van Rizzo, want sinds dat een puberhondje is, is er niets meer veilig. Maar daarover en andere keer.

20 gedachtes over “Vakantieplannen, een schoolreisje voor bejaarden, de Tour en heel leuk nieuws

  1. Wat een gezellig logje Hanneke. De “oudjes”zijn vast heel blij met jou. Corfu, hmm, nee wij gaan in september weer naar Kreta. Ik wens jullie alvast veel plezier daar in ‘het griekse”.
    Enne…natuurlijk wordt dat verhaal van jou geplubiceerd, gefeliciteerd meis, ik weet hoe leuk of jij dit vind.
    Hou je die pitbull van jullie een beetje in toom?
    Groetjes oet ut hoge Noorden. moi oh.

  2. Heerlijk vacantie jullie Griekenland, ik ga naar Tunesie! Lekker niets moet alles mag!
    leuk dat die oudjes een dagje uit zijn, ze hebben lekker weer!
    Leuk dat je verhaal is uitgekozen top!
    Lieve gr

  3. Gefeliciteerd…lijkt me doodeng als je verhaal in een verhalenbundel komt;)maar wel superleuk natuurlijk!Pffff de Tour……daar maak je mij niet blij mee,maar manlief wel.Leuk…kom maar op met die hondenverhalen:)…………….

  4. Wat een leuk afwisselend logje weer! Na een week heb je tenminste ook weer wat te vertellen. Leuk dat Mojo echt in de fotografie verder gaat zeg! En top dat je verhaal is uitgekozen! Veel succes met de Tourpoule! Je gaat toch zeker pas na de tour op vakantie he? En waar gaat Rizzo dan naar toe?

  5. De Tour! Daar kijk ik ook het hele jaar naar uit. Ik hoef nooit tv te kijken, maar tijdens de Tour is de afstandbediening van mij. Goed hoor, je gedeelte eerste plaats. Hou ‘m vast!
    Wat goed van je verhaal! Ik ben helaas niet door de selectie heen gekomen, maar ben blij voor jou dat je er in komt te staan, en wil weer een gedrukt exemplaar bij je bestellen!
    We “spreken” elkaar nog wel voor we op vakantie gaan. Tot blogs!

  6. die Grieken zullen vast weer een heleboel euro’s bij verzameld hebben na jullie vakantie daar… 😉
    Jij bent dus beter bezig in de Tourpoule dan ik, Hanneke. Al is de weg nog lang, ik duim voor je dat je die eerste plaats (eindelijk) ’s kan vasthouden… 🙂

    Groetjes!

  7. Leuk blogje, ik heb met plezier zitten lezen. Die oudjes komen wel weer veilig en vol verhalen thuis hoor! Bij ons staat de Tour ook altijd aan, alleen is het nu even delen met Wimbledon, maar daar komen we altijd wel uit. Tegen finish tijd staat de tour altijd wel aan.
    Geniet van je vakantie!

  8. Ondertussen weer helemaal bij gelezen, er gebeurt veel in een korte tijd he? Nah, gezien hoe wij Griekenland gesponsord hebben, kunnen jullie wel gratis naar Griekenland! Maar heerlijk hoor…en een prachtig land ook….jullie zullen je wel vermaken daar!
    Gaaf dat je verhaal in een boek wordt opgenomen, leuk hoor! Een pluim voor je werk dus!
    Hahaha….de oudjes op schoolreis, ja prachtig is dat, heerlijk dat er nog zulke dingen gedaan wordt! Succes met de puberende Rizzo! 😉

  9. Leuk weer wat te lezen, in wat voor boek wordt je verhaal dan opgenomen? En heeft dat verhaal al op je blog gestaan of komt dat nog ? Goed vooruitzicht op vakantie naar Griekenland, vroeg pas een vriend, die daar op vakantie was, de zon mee hier naar toe te nemen maar hij antwoorde dat het cultureel erfgoed was in Griekenland dus wat dat betreft zit je goed daar.
    En de tour de france, heeft me nog nooit kunnen boeien wat dat betreft heb ik echt een televisie sportvrije zomer…….. nu het mooie weer nog

  10. Ik wens je nu alvast een fijne tijd op Corfoe. Want een week is zo maar om. En gefeliciteerd met de plaatsing van je verhaal. Een leuk succes. Gaat ie in de bundel van Trui en anderen?
    Fijn dat er verpleeghuizen zijn die nog wat leuks voor de mensen organiseren. Een soort schoolreisje maar dan niet onder de banken op het einde. Kunnen andere instellingen een puntje aan zuigen. Leuk.

  11. He, fijn dat je weer even kwam “bijkletsen” ………
    Aan Corfu heb ik erg goede herinneringen ….. was voor mij toen een erg leuke vakantie …. hopenlijk voor jullie dit jaar ook!
    En …….. gelukkig duurt hondepuberteit niet zo lang als mensen pubertijd hahaha.

  12. Hier moeten ze nog twee weken, maar dan is hier ook alles binnen. Geen tour de France hier, staat aan voor het uitzicht… maar voor de rest moet ik het doen met baby tv.

    Ik wens jullie alvast een heel fijne vakantie! En ik ben enorm nieuwsgierig hoe je uiteindelijke versie van je verhaal wordt… maar dat kan alleen maar super zijn.

    Voor nu een fijn weekeinde en sterkte met puberpup.

  13. Wat zullen de oudjes genoten hebben Hanneke. 🙂
    En jij gefeliciteerd met je verhaal. Goed gedaan!
    Nu ik weer (voorzichtig) begonnen ben merk ik dat ik jullie (webloggers) toch wel gemist heb. 😉

Zeg het maar:

