Van de week

Zoals al eerder genoemd: ik ben geen Handige Hanneke. Maar dat geeft niet, want daar heb ik Gert voor.
Alleen is Gert vaak veel te druk met andere bezigheden en blijven de klusjes regelmatig liggen.
Nu is dat ook wel mijn eigen schuld, want als ik zeg dat de gootsteen niet goed doorloopt, terwijl hij een ingewikkelde hypotheekberekening aan het maken is, komt de boodschap natuurlijk niet over.
Wanneer hij wel tijd heeft, vergeet ik het hem te zeggen en zo komt het dat die afvoer weken later nog niet doorloopt.
Nu is Gert natuurlijk niet altijd druk, soms heeft hij gewoon geen zin, of is hij bezig met belangrijker zaken. Voetbal, vogels, dat soort dingen.
Als ik hem dan wijs op de mankementen van ons huis, zegt hij ‘Doe ik van de week wel even.’
Ik ben dan weer gerustgesteld, want deze week gaat het gebeuren.
Maar inmiddels ben ik er achter, dat het meer zoiets betekent als ‘Met Sint Juttemis’, of ‘als ‘Pasen en Pinksteren op een dag vallen’.
Nooit dus, of in ieder geval met een veel grotere vertraging dan ‘van de week’.
Tot ik er eigenlijk helemaal niet meer in geloof dat de klus ooit nog geklaard gaat worden, dan ineens is het ‘van de week’ en wordt de gootsteen ontstopt, de tuin gesnoeid, de lamp opgehangen en de kapotte douchekraan vervangen. Dan sta ik versteld van zoveel energie en voel ik me bevoorrecht met zo’n handige man
Nu niet gelijk allemaal een beroep op hem doen, want volgens mij is hij van de week enorm druk.

14 gedachtes over “Van de week

  1. Af en toe een lijstje onder zijn neus duwen, of ophangen op een prikbord of zo… Worden jullie er allebei steeds aan herinnerd en dat is met minder leuke klusjes niet leuk… Volgens mij is het dan eerder gedaan 😉

  2. Oh, al die klusjes. Breek me de bek niet open. Maar dan, als je het eigenlijk niet meer verwacht, gebeurt het opeens. En dan ben je superblij en prijs je de handige klusser regelrecht de hemel in. In de (vergeefse) hoop dat je de volgende keer niet zo lang hoeft te wachten.:-)

  3. Mijn moeder hoor ik elke week over een deur die geschilderd moet worden, of iets anders. Het zelfde resultaat dus we moeten gewoon afwachten tot het juiste moment 😉

  4. Er moeten hier nog drie kozijnen en één deur geschilderd worden. Maar Kerst kwam er tussen, toen was ie een beetje ziekjes, toen was hij jarig en nu is het campingseizoen. Ik wacht niet langer, ik doe het zelf wel van de week.
    (als er niks tussen komt dan he)

  5. Hier ging het altijd net zo…… totdat….
    Ik een ‘to -do-list’ maakte en hem daarmee (extreem) regelmatig (totaal onopvallend natuurlijk) confronteerde…..

    Een andere tip die een vriendin succesvol probeerde (maar ik niet nodig had en jij ook nog niet zo te zien) 1x een vakman in huren en dan de rekening in het zicht leggen….

    -x-

  6. zo zit ik al bijna ’n jaar te wachten tot het raamkozijn in de keuken wordt geschilderd door zoonlief.
    oh ja oh ja dat zou ik nog doen, maar er komt niets van terecht.
    Ik troost me maar met de gedachten dat het overal hetzefde is.
    groetjes,Ria

Zeg het maar:

