Een verlaat verjaardagscadeau

Een halfjaar geleden kreeg ik twee oproepen voor een bevolkingsonderzoek, eentje voor een borstonderzoek en eentje voor het vijfjaarlijkse uitstrijkje ter controle op baarmoederhalskanker. Vol vertrouwen ging ik naar de eerste en een paar weken later kreeg ik de uitslag dat er niets vreemds te zien was: mijn dames waren goedgekeurd. Toen moest ik voor het uitstrijkje. Ik was er niet helemaal gerust op, want de laatste tijd had ik wat vage klachten. Maar ja, de overgang hè. Het verbaasde me dan eigenlijk ook niet, dat ik een telefoontje van de doktersassistente kreeg, met de mededeling dat de uitslag niet goed was en ik over een halfjaar verwacht werd voor een tweede onderzoek. Een beetje onrustig halfjaar. Niet dat het de hele dag door mijn hoofd spookte, maar toch….
Drie weken geleden werd het uitstrijkje gemaakt. Een beetje gespannen was ik wel, maar toch minder dan de vorige keer, omdat de klachten inmiddels waren verdwenen.
Gister kreeg ik de uitslag: ‘Mevrouw B. alles is goed, we verwachten u over vijf jaar weer.’
Een mooier (verlaat) verjaardagscadeau kan je volgens mij niet krijgen.

23 gedachtes over “Een verlaat verjaardagscadeau

  1. Ik kan me voorstellen dat je een ietwat onrustig halfjaar hebt gehad, het is ook niet niks. Maar gelukkig is alles weer goed. Kun je dat weer van je af zetten en doorgaan met je leven.

  2. hey Hanneke, allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!! en gelukkig dat je weer goedgekeurd bent!! wel een opluchting idd!! heel veel groetjes & cu

  3. ik dacht ook al hetzelfde als geesjesgedachten, als die eerste uitslag dan al niet goed was waarom dan een half jaar wachten voor een tweede onderzoek???
    Gelukkig bleek alles dan ok, stel je voor dat het écht slecht was, dan zou het toch een half jaar verloren tijd geweest zijn. Vind ik maar vreemd hoor, Hanneke!

  4. Meid, een dikke tien! Maar geen stijl om je een half jaar in onzekerheid te houden Had je niet al na een maand terug mogen komen? Logisch dat het al die tijd “door je hoofd zong”. Ik ben hartstikke blij voor je dat alles goed is. Vijf jaar is trouwens niet niks hoor. Dat doen ze alleen maar als heel de kust veilig is. Houden zo!

  5. Een half jaar in de zorg zitten ,dat had ik niet op kunnen brengen. Wat vreemd……….Maar gelukkig niks aan de hand.Gefeliciteerd Hanneke,
    groetjes,Ria

  6. Gelukkig 🙂 ik heb al een paar keer een borstonderzoek gehad (mijn moeder heeft borstkanker gehad) en de laatste keer werd ik teruggeroepen, want er was iets niet goed…..Het bleek dat de foto niet goed gelukt was. Zo wat een stress als je hoort dat het niet goed is. Na de 2e keer de foto te hebben gemaakt was alles goed en geen zorgen meer 😉

  7. Gefeliciteerd met deze goede uitslag. Een paar jaar geleden had ik precies het zelfde, ook met goede afloop. Het halve jaar doen ze alleen als er “slechts” wat onrustige cellen te zien zijn. Als het bij het eerste uitstrijkje meer is dan dat, hoef je echt geen half jaar te wachten.

Zeg het maar:

