Schrikkeldag

Dit jaar is het schrikkeljaar en dat betekent dat we er in februari een dag bij kregen. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of ik daar nou van geprofiteerd heb of niet en dat is jammer, want zo’n extra dag krijg je maar eens in de vier jaar.
Maar soms zit het mee.
Vorige week kreeg ik een herkansing.
Vrijdagochtend stond ik bijtijds op, nam een douche liet de hond uit en gebruikte mijn ontbijt, allemaal ruim op tijd voor vertrek naar mijn werk.
Verbaasd keek ik op, toen Zoon om negen uur de sleutel in het slot stak.
‘Wat ben je vroeg.’ merkte ik op, want op de vrijdag beginnen de heren een half uurtje later.
‘Vroeg?’ zoon keek mij niet begrijpend aan.
‘Ja,’ maakte ik hem duidelijk ‘vrijdag beginnen jullie toch pas om half tien?’
‘Klopt, maar het is donderdag!.’
Nu was het weer mijn beurt om verbaasd te zijn en inderdaad, na een blik op de krant –die ik zojuist nog van voor tot achter gelezen had-  stond inderdaad: donderdag 3 mei.
Dat betekende dat ik niet naar mijn werk hoefde en er een heel lege dag voor me lag, die ik zomaar in kon vullen.
Toen stond ik voor de keus: wordt dit een prettige vakantiedag of ga ik hem nuttig gebruiken.
Nadat ik een blik naar buiten had geslagen en zag dat de weergoden weinig goeds in petto hadden, besloot ik tot het laatste.
Ik stroopte de mouwen op en begon aan de meest verschrikkelijke huishoudelijke klus die er is: het schoonmaken van de keuken.
Een aantal uren later waren de kasten schoon en leeg, de vuilnisbak vol met over-de-datum-producten en was ik een tevreden mens.
De volgende stap in de grote schoonmaak van dit jaar. (En het is nog lang geen Pasen ;))
Eigenlijk zou ik veel vaker zo’n schrikkeldag moeten hebben, want ik weet zeker dat, als ik van te voren had geweten dat het donderdag was, ik die keuken nog lang niet schoon  had gehad.
Wat is het morgen ook alweer? Woensdag toch?

16 gedachtes over “Schrikkeldag

  1. het help vast als je j ezelf voor de gek houdt, gewoon proberen!
    Vind jij keuken schoonmaken de rottigste klus? Ik kan wel genieten van een schone, opgeruimde keuken, alles weer netjes in de lades en kastjes. Ik vind ramen zemen niets aan, vaak maar zo kort dat ze mooi glimmen.

  2. grinnik, ja schat vandaag is het dinsdag, in je dromen.
    (ik heb net 28 km rondom Ootmarsum gefietst, en er was bijna geen terras te vinden die open was pff… Maandagmiddag he, dan is alles gesloten.)

  3. Grappig logje. Wat zul je verbaasd geweest zijn. Het had ook andersom gekund (je dacht dat je vrij was maar het bleek een werkdag), maar dit was prettiger. Hoe dan ook, je keuken is spic en span en dat is mooi.

  4. Ik zeg: GOED BEZIG!!!!! de keuken is ook niet mijn favoriete plek om te poetsen maar in het heden van nu is poetsen bij ons dweilen met de kraan open dus bewaar ik het tot de kerst denk ik….

Zeg het maar:

