Van de afgelopen dagen……

Het waren drukke , maar mooie dagen, de afgelopen week.
Het begon allemaal op donderdag met Gerts verjaardag, behalve Zoon en Schoon, die in Schotland zaten, was iedereen present. Overbodig te vermelden dat het beslist laat is geworden die avond, maar niet voor mij, want ik moest de volgende morgen vroeg op.
Er was een voorjaarsbrunch georganiseerd in het verzorgingstehuis en ik wilde daar graag bij helpen.
Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht, dit te willen missen. En maar goed ook, want het was een fantastische dag. De bewoners werden getrakteerd op allerlei lekkers en zochten rond half vier meer dan tevreden en moe hun kamers weer op.
Zaterdag vierden we Gerts verjaardag voor vrienden en familie. Een gezellige avond met mensen die je graag om je heen hebt, wat wil je nog meer! Ook de kinderen kwamen nog even langs en uiteindelijk lagen we rond half drie in bed. Met een pup in huis is echt uitslapen er niet meer bij, maar Rizzo kan het heel goed tot half negen uithouden en toen ik beneden kwam, keek ze me zelfs behoorlijk lodderig aan. Ook voor haar was het de avond ervoor behoorlijk laat geworden.
Paaszondag verliep verder rustig. We hebben een indrukwekkende kerkdienst meegemaakt, die voorbereid was door de jongeren.
Het was de bedoeling dat tweede paasdag ook rustig zou verlopen, maar tijdens Gerts verjaardag werd me al duidelijk gemaakt, dat de traditionele paasbrunch dit jaar zeker niet overgeslagen mocht worden. Dus stond ik ’s ochtend om tien uur een maaltijd voor negen personen voor te bereiden. De beloofde hulp bleef uit: die had zich verslapen….
Al met al was het heel gezellig en had ik er geen spijt van de brunch toch maar door te laten gaan.
Vanwege het druilerige weer, verliep de dag nogal hangerig.
Er werd anderhalf uur overlegd welke film er gekeken zou worden. San en ik hadden er geen zin in, besloten het er op te wagen en vetrokken naar Intratuin, waar de drukte erg meeviel.
Ik ging nog even met San mee voor een bakkie koffie en eenmaal thuis, bleek iedereen vertrokken, een film was niet gekeken en de lusteloosheid was er alleen maar erger op geworden.
Ik was blij dat het weer dinsdag was: een gewone dag. ’s Ochtends weer paraat bij ‘mijn’ bejaarden voor de koffie en ’s middags voor een spelletjesmiddag.
En dan is het nu woensdag.
Vanochtend een Bijbelstudie gehad en vanmiddag lekker met Rizzo naar de hei geweest, waar bleek dat honden veel interessanter waren dan de baas en ik dus mooi voor schut stond.
(Had ik maar geen terrier moeten nemen ;))
De week is weer doormidden, vanavond op visite, morgenochtend komt een vriendin, vrijdag weer naar het verzorgingstehuis en dan is het alweer weekend.
Time flies when you’re having fun.
Ik ben honderd, voordat ik het weet!

8 gedachtes over “Van de afgelopen dagen……

  1. Dat waren dus heerlijke dagen! Lekker genieten van je man en kroost en lekker eten, ja, wat wil je nog meer? Nou ja, misschien een hond die luistert ;-).
    En wat een vervelende dingen heb je nog voor de boeg zeg… 😦 Sterkte hoor meid! 😉

  2. Hanneke, Tannakke, maar bovenal mijn “Ganneke”, wanneer bel je me nu eens om een afspraak te maken voor een “paar daagjes “Ootmarsum”?

  3. Dat waren zeker drukke dagen Hanneke. Maar ook heel gezellig en dat geeft weer energie. 🙂
    Bij mijn moeder in het revalidatiehuis hadden ze ook een paaslunch georganiseerd.

Zeg het maar:

