Rampgebied

Pubers! Het blijven vreemde wezens.
Afspraken maken kun je wel vergeten, ze gaan het liefst laat naar bed, komen er daarna heel laat uit en een troep dat ze maken!
Zo had Mojo echt een mega puinhoop op haar beide kamers.
Ja ja, mevrouw heeft een slaap- en een zitkamer.
Stom natuurlijk, want nu komen we a) nooit meer van haar af en b) heeft ze twee kamers waar ze een ravage kan maken.
De afspraak was, dat ze ze allebei opgeruimd en schoon zou houden.
Maar ja, die afspraak was ze zo weer vergeten (want pubers vergeten dat soort afspraken snel) en nog geen halfjaar, nadat ze intrek had genomen in de tweede kamer, zagen beide ruimtes er uit alsof er en windhoos door de kamer was gegaan, gevolgd door een tsunami en -vooruit- een aardbeving als toetje. Rampgebied dus.
Gister was ik het beu.
‘Nu ruim je je zooi op en maak je je kamers schoon.’ zei ik zo streng mogelijk.
Dat had helaas weinig effect, want mijn dochter is slim en heeft toch wel wat onthouden van de biologielessen.
‘Dat kan ik niet,’ reageerde ze laconiek ‘want ik ben een puber!’
Ze vertrok vriendelijk lachend en liet mij verbijsterd in de troep achter.
Ik vraag me af: zou ze weten dat ik in de overgang ben? Of zou ik dat ook meer moeten profileren?

31 gedachtes over “Rampgebied

  1. Dag 1 Vuilniszakken in het zicht op haar kamer leggen.
    Dag 2 Vuilniszakken vullen met alles wat geen rotzooi is
    Dag 3 De gevulde vuilniszakken in de schuur zetten
    Dag 4 Zijn de beide kamers door mevrouw Mojo opgeruimd, zeker weten!

    Of toch maar proberen wat je zelf in gedachten had.
    Succes!!

  2. uitbuiten die overgang…!!!! ik zit hier thuis met 2 pubers in spe….dochterlief van 10 is al net zover als zoonlief van 13…HELP!!!!!!! waarom zo jong al…wat staat me de komende jaren te wachten….

  3. zij zal ook wel graag goed voor haarzelf zorgen neem ik aan?
    net zo lang geen kleren meer van haar wassen totdat de kamers weer netjes en schoon zijn….
    En die overgang: dat is veeeeeeeel erger , moeilijker en rottiger dan puber zijn!!!!

  4. Moeilijk hoor pubers ik hoor de verhalen van dochter lief we lachen er maar om ,maar ff flink boos worden tja help weinig dus profileren maar !
    Liefs ida

  5. Ik heb wel makkelijk praten want mijn dochter heeft vanaf haar 10e jaar haar kamer echt zelf gedaan omdat ik altijd alles verkeerd terugzette na het stoffen of zo. Volgens haar dan… en dat commentaar werd ik zat. Het enige dat ik deed was stofzuigen en bed verschonen en dat deed ze op een gegeven moment ook zelf.
    Maar deze dame moet je wel aanpakken hoor… die vuilniszakken van Gees vind ik heel goed gevonden en ja, meer laten merken dat je momenteel niet het makkelijke, meegaande moedertje bent… er zit niets anders op. Of je zegt dat je haar kamers gaat verhuren als ze niet luistert en dat zij dan de trapkast mag hebben… ,-)

  6. Oudste moet hier ook haar kamer opruimen en poetsen. Dat lukt nog niet zo heel erg goed. 😉 Gelukkig zit er een deur in, als die dicht is, heb ik er weinig last van.

  7. Korte metten! Voor elk kledingstuk dat Kindlief rond laat slingeren reken ik 50 eurocent per stuk. Zij hoeft het alleen maar in haar kast terug te hangen, of op de zoldertrap te leggen als het gewassen moet worden. Verder hoeft ze niets te doen! Ja, ik ga haar een beetje verwennen, anmehoela!

  8. De overgang en pubers in huis, lijkt me een lastige combinatie. ;-(
    Geen woorden maar daden Hanneke en alles in die vuilniszakken van Geesje. 😉
    Leuk geschreven. 🙂

  9. Niets aan doen. Op een gegeven moment komt de troep zelf wel haar neus uit als ze niets meer kan vinden. Het zijn haar kamers waarvoor ze zelf verantwoordelijk is. Ergert u niet, verwonder u slechts!

  10. Heel herkenbaar Hanneke, de pubers en de overgang 🙂
    De ene dag erger ik me er vreselijk aan en de andere dag kan ik het hebben. Het is ook niet makkelijk voor een puber hoor, al dat studeren, tweeten, msn’en, facebooken, chillen en wat al niet meer, ze hebben gewoon geen tijd om alles netjes te houden!!
    Fijn weekend!!

  11. Ik zeg: gelijke monniken, gelijke kappen! Ik zou er maar eens gebruik van maken en het zeker in de strijd gooien!!! Wahahahaha, kijken hoe ze daar mee om gaat…. 🙂

  12. Weetje en hier spreekt een ervaren moeder en ik kan het weten (*_*), waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat haar kamer schoon en netjes is? Het is een belichting van een hele andere kant, dat besef ik wel, maar als je het zo bekijkt dan erger je niet meer zo. Het is haar probleem en zij moet erin leven, in die rommel. Wat maakt het uit? Ik weet dat niet iedereen dat kan, ik kon het eerst ook niet, maar op een gegeven moment lukte het toch! Ik ergerde mij niet meer, had en heb ik mij voorgenomen. Er gaat een wereld voor je open!
    Je kunt het wellicht proberen….toch?
    Succes!

  13. Ik heb het ei van Columbus ook nog niet gevonden. Vuilniszakken gevuld… maakt niet uit. Alles buiten in de container… nou en? Alle kleren weggehaald… ach… kan makkelijk drie weken in hetzelfde lopen. Pfffff en met het raam open ruikt het ook zo weer fris. Dus.. ik houd mij aanbevolen….:) Iemand????

  14. Je wordt al net zo gemanipuleerd als ik met mijn 24 jarige puberzoon. Want dat is hij nog steeds. En ook zijn territorium breidt zich meer en meer uit. Hoe moet dit toch verder 😦

  15. Ik heb geen kinderen, dus ook geen pubers, maar ……………… ik weet nog goed hoe mijn tienerkamer eruit zag, vlak voor mijn moeder vertelde dat als ik hem binnen een dag niet opgeruimd had, ik alles kwijt zou zijn, want dat dat dan met de vuilisman mee was …………..

Zeg het maar:

