What’s in a name

Een korte up-date over onze nieuwe pup.
Maak je niet ongerust, het gaat gewoon door.
Alleen zitten we te rommelen met de naam. Want Binky is wel leuk, maar het blijkt dat er ontzettend veel Binky’s zijn. Bovendien lijkt Binky teveel op Beagle.
Nu hebben we verzonnen dat Rizzo ook wel een leuke naam is.
De Muppet-fan zal daarin zeker Rizzo de rat herkennen.
(Jammer dat de Albert Heijn deze pop niet in zijn collectie heeft. Het zou, wat ons betreft, een hit zijn.)
Maar goed, we hebben nog tien nachtjes om er over na te denken.
Nog iemand suggesties?

39 gedachtes over “What’s in a name

  1. Nou, daar gaat ‘ie: Banjo, Boncho, Luna, Rakker, Stakker, Fledder, Aagje, Royal Canin, Eukanuba, Nelson, Obama, Frederik, Josephine… Moet ik nog even doorgaan?

    Succes!

  2. Hmm, Ganneke misschien? Of Paulien? Want jonge pubermeiden zijn net zo eigenwijs als jonge honden.
    En weet je? ook al noem je ze Koning, Keizer,of Admiraal, schijten moeten ze allemaal. Pff!
    (Zie mijn log)

    • kijk, dat vind ik nou een leuke naam, altijd gezegd dat ik mijn hond zo zou noemen, maar ja ben niet alleen he? Buurman is ook een leuke naam, maar zie je het al voor je: Buurman, kom maar bij het vrouwtje…….!

  3. Jeetje Hanneke, wat een schattig, lief, leuk hondje hebben jullie gekozen om jaloers op te worden!…
    Ja en dan de naam wat kan dat lastig zijn hè, maar ook wel weer leuk toch?
    Ik kan wel allemaal namen gaan roepen, maar laat het toch maar aan jullie zelf over.
    Succes ermee Hanneke we horen wel wat het geworden is.

    Liefssssss, Hanny

  4. Nou, ik vind Binky ook meer een jongensnaam hoor, het is toch een meisje?
    Maar Rizzo is leuk, ligt goed in een hondengehoord denk ik… 😉

  5. Moeilijke keuze he zo’n naam voor een dier.
    Wij hebben onze kat Charel (Sjarel geschrevne) genoemd. In het Leuvens dialect zeggen ze tegen een deugeniet/kapoen (ik weet niet hoe jullie dat zeggen) wel eens “Dat is een echte Charel” en dat vonden we van in het begin perfect bij hem passen!

  6. Waarom noem je hem niet gewoon Cookie? Dan komt ie altijd bij je, vooral als je een beetje met een koekie zwaait in het begin. Volgens die Rus, hoe heet ie ook al weer, Laptov…. nee, Platov…. ook niet, ehhh….. o ja, Plavlov…. hoef je daarna alleen zijn naam maar uit te roepen. Hilarisch in het winkelcentrum. Doen dus.

    Koeoeoeoeoekie……..

      • De hond van mijn dochter heette Pumbaa, naar dat Disneyfiguurtje. En haar tweede heet Porky. Ik ken zelfs iemand die zijn hond hufter heeft genoemd. Niet officieel maar wel zo vaak dat die hond daar nu naar luistert. Wordt je dus ook niet vrolijk van… ok… gaan we verder…. Bolleke? Te zoet, goed…. ik denk na.

        Verdorienogesantoezeg is zeker te lang he? Wel handig als je bij het stoplicht staat en dat beest wil maar over dat zeebrapad bij rood licht.

        Ook leuk: Paksuh….. Voornamelijk te roepen als er iemand aan komt die bang van honden is.

        Meer weet ik niet. Of je moet hem gewoon Jordy, Plato, Tuinier of Cornelis noemen.

  7. Nou, suggestisch genoeg! Succes, ik zou er nog een nachtje over slapen.
    Rizzo, is wel een rattenaam, maar je kan wel lekker rollen met de rrrrrrrrr rizzo!
    Hij ziet er zo lief uit!

  8. Doe maar geen janse, een van de twee van ons heet zo en ik had haar beter doosje kunnen noemen.Ze wil alleen eten en slapen, doet alsof ze doof is en is een allemans virendinnetje.
    Véél succes Hanneke ,we horen het wel .
    groetjes ,Ria

  9. Mijn favoriete muppet is Animal. Maar dat lijkt me niet echt een leuke hondennaam.
    Succes met de nieuwe naam. 🙂

  10. Toen wij onze hond gingen halen moesten we een naam verzinnen met een A voor de stamboom, weet niet of dat nog zo is maar toen wel. Dus wij hadden hem Axel genoemd, terwijl onze hond die we daarvoor hadden Ajax hadden genoemd. Het was een naam die ik op een of andere manier niet kon onthouden dus als ik buiten liep dacht ik hoe hadden we hem nou ook al weer genoemd.
    Toen kwam ik na 2 dagen in huis en meteen ging die kleine sodemieter zitten klieren bij de afvalbak in de keuken en meteen wist ik zijn naam Oscar naar het vuilnisbakkenmonster uit Sesamstraat, ik vond het ook een heel leuk een stoere naam voor deze hond. Misschien het hondje even mee naar huis nemen en dan weet je soms vanzelf, dat is een naam die bij hem past.
    Door heel snel te bellen kon de stamboom ook nog veranderd worden zodat hij ook officieel Oscar ging heten. Tenminste A-Oscar dan want het moest toen nog met een A beginnen.

  11. Onze twee heten Skippy en Teun, die van mijn vriendin Wammes en Zepp. Even denken hoor, ken ik nog meer hondennamen bij ons de buurt…? Ehhh…. de buurhond van de hoek heet Koos. Zijn medehond Jansen. Grapje van de buren, als ze roepen hoor je dus: ” Koos, Jansen!” Hahaha… Dan ken ik nog een Pinto, een Rakker, een Dumpy, een Timo, een Nicky (maar id eis ook zwart, dus…)
    Tja…. tot zover de namen! 😉
    Succes!!

  12. Nou, echte suggesties heb ik niet, alleen voorbeelden. 🙂 Wij hebben vroeger 2 honden thuis gehad, de eerste heette Dolfie en de tweede heette Stony.
    Die namen waren trouwens door de vorige eigenaren bedacht. Zowel aan Dolfie als aan Stony heb ik goede herinneringen.
    Maar ……. Rizzo is ook wel een hele leuke naam!!!

Zeg het maar:

