Dag lieve Jessy

Het was eronder.
Gisteravond hebben we Jessy in laten slapen.
Het was niet meer te doen voor haar. Ze zwalkte door de kamer alsof ze net uit een draaimolen kwam. Of ze stond minuten lang in een hoekje van de kamer, kop tegen de muur.
Waarschijnlijk heeft ze een hersenbloeding gehad.

Jessy kwam ongeveer elf jaar geleden bij ons wonen. Ze was het zusje van Kelly en ze woonde bij een gezin, dat niet langer voor haar kon zorgen.
Ze had al vaker bij ons gelogeerd, de kinderen waren gek op haar en Kelly had een maatje. We besloten haar te ‘adopteren’.
Het was geen gemakkelijk hondje, zenuwachtig en vaak angstig, maar wel lief.
Eerst wilde ze ook niet aangehaald worden en dook ze weg,  maar voetballen kon ze als de beste.
Naarmate de jaren verstreken, raakte ze steeds meer op haar gemak. Ze had veel plezier met Kelly. Dan tikte de een de ander op de schouder, alsof ze wilden zeggen: ‘Zullen we spelen?’ en rollebolden ze door de kamer.
Na de dood van Kelly, nu bijna een jaar geleden, werd ze veel aanhankelijker. Ze kwam bij ons liggen en aaien was geen probleem meer, ze genoot er zelfs van.
Overdag lag ze op een kussentje onder Zoons bureau op het kantoor. ‘De waakhond’ werd ze door klanten genoemd. Doordat ze al aardig doof werd, kwam van dat waken niet veel terecht, maar gezellig was het wel.
En nu is het ineens afgelopen. En dat is een raar idee: geen getrippel meer op de vloer, geen dansjes voor de koekjestrommel en geen vrolijk welkom wanneer je binnen komt.
We zullen haar missen.
‘Sipje en Sopje’ zijn niet meer.

28 gedachtes over “Dag lieve Jessy

  1. Ach,nu maar hopen dat Kelly en Jessy elkaar vinden in de honden hemel,het zal wel vreemd zijn.Kleine troost de ‘klein’honden,die zullen haar trouwens ook wel missen.Ze heeft het fijn gehad bij jullie!
    Liefs Dieneke.

  2. Lieve Hanneke, een traan drupt op mijn toetsenbord zoals wel vaker gebeurd als ik emotioneel wordt van een blog die ik lees.
    Je weet dat zo’n acht weken geleden onze Sam is ingeslapen, dus weet ik waar je nu doorheen gaat….laat je gevoelens en tranen gaan Hanneke, want je zult hem nog met enige regelmaat in gedachten zien, horen en voelen.
    Ik mis onze Sam nog enorm, het is zo stil en leeg in huis en er vallen zoveel vaste rituelen weg die je anders voor het kleine beestje deed.
    Weet je dat onze Sam net zo’n hondje was als jullie Jessy dus voelt het voor mij ook heel dubbel het is net of ik onze kleine Sam daar op de foto zie staan (Is Jessy is daar net getrimd? een erg mooie foto)
    Lieve Hanneke heel veel sterkte……………

    Liefsssssssss, Hanny

  3. Wat zullen jullie het moeilijk hebben nu ze er niet meer is, een huisdier is zo’n deel van een gezin en iets wat bij je leven hoort! Houd jullie taai en sterkte! Liefs, Trees

    • wij hebben het hier ook steeds over hem en hij, zelfs in dit stukje moest ik het nog iedere keer corrigeren, want hij was toch echt een teefje ;).
      jessy was idd net naar de kapper geweest, eigenlijk moeten dit soort hondjes geplukt worden -zoals je weet- maar de laatste jaren was dat te pijnlijk en ging de tondeuse erover.

  4. Hoi Hanneke
    Jammer we hadden een stille hoop, maar het is geburt ze lijd nu niet meer.
    Hanneke ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies
    Liefs Rinus

  5. Wat spreekt er hier uit jou woorden een grote liefde voor Jessy ………. Jessy die het volgens mij niet beter had kunnen treffen dan bij jullie………… heel veel sterkte.

  6. Ja dat is zeker wennen, weet het ook nog hoor toen de hond er niet meer was, pakte nog wel eens de riem en als ik ergens was dat ik dacht we moeten naar huis om de hond uit te laten, die gewoontes zo raar als je die kwijt bent. Sterkte er mee.

  7. Zo te lezen heeft ze het geweldig bij jullie gehad. Wat zullen jullie haar missen…
    Liefs en heel veel sterkte gewenst.

  8. Sterkte Han! Ik ben zoals gewoonlijk nergens te bekennen in weblogland en daardoor ook iets later. Maar ik leef echt met jullie mee. Had het al van mams gehoord en we weten hoe zwaar het is. Zeer binnenkort Tarzan van zus ook en dan is de hondenhemel gevuld met kleine terriërs. Kunnen ze de boel op stelten zetten daar. Lekker janken als je zin hebt! Echt doen! LFS

  9. Verdorie wat akelig. Ben ik net hersteld van de dood van mijn kat, komt dit weer langs. Wat is dat toch met die dieren en dat lege gevoel dat ze achter laten? Hoe dan ook, veel sterkte met het verlies van haar die je lief was. Ik voel met je mee.

Zeg het maar:

