Wie Is De Mol?

Zo, het voorgerecht is binnen: de boerenkool is op.
Want de eerste drie maanden van het jaar, is de boerenkool het aperitief voor ‘Wie Is De Mol?’
Tradities zijn er om in ere gehouden te worden en dit is er zo eentje.
Iedere donderdag eet Zoon hier mee en loopt de spanning langzaam op, totdat het tv-programma eindelijk begint.
Ik ga niet meer uitleggen wat ‘Wie Is De Mol?’ is. Degenen die er fan van zijn, weten waar ik het over heb. Zij die er niets aanvinden verdiepen zich er niet eens in en die enkeling die geen idee heeft waar het over gaat, zoekt het maar op bij Google.
Vorige week is de zoektocht naar de mol begonnen.
Deze week heb ik die aflevering al vier keer bekeken om zeker te weten dat ik geen enkele hint mis. Dit jaar wil ik winnen.
Ik meen zeker te weten dat Liesbeth de saboteur is. Maar ja: niets is wat het lijkt en nadat ik het spelletje de afgelopen zomer zelf heb gespeeld, weet ik dat het zo moeilijk is om je op een opdracht te concentreren, jezelf een beetje verdacht te maken én de mol te ontmaskeren.
Bovendien heeft Mojo een andere mol in het vizier dan ik en zij heeft het al een aantal keren goed gehad.
Meegaan met Mojo of toch op mijn mol blijven zitten……..?
De boerenkool is op, het mollenschriftje ligt klaar, twee pennen in de aanslag….
Nog twee uur en dan gaat het weer beginnen.

16 gedachtes over “Wie Is De Mol?

  1. Zo is het Hanneke, houd die tradities in ere! Zo leuk dat je een aantal medefans hebt in je gezin! Nog even geduld dus en goed opletten he! Veel plezier dus weer!

  2. Ik ben daar zo slecht in, die hints. Elk jaar weer probeer ik goed op te letten, maar ik mis ze gewoon denk ik. Ik vind het programma zo leuk dat ik de hints over het hoofd zie vrees ik. Straks nog een keer goed op letten!

  3. Sow! Het mollenschriftje ligt al klaar? Ik weet alleen dat het zich in IJsland afspeelt, en daar ben ik jaloers op, want ik wil daar best graag naar toe. Verder laat ik het aan Kind over…Het zou leuk zijn als je wint, Hanneke!

  4. Het boerenkoolaperitief vind ik wel aantrekkelijk. Maar over ‘de Mol’ weet ik echt helemaal niets. Een keer gezien, een paar jaar terug, daarna nooit meer. Helaas zijn je hints dus niet aan mij besteed.

  5. Zelf kijk ik het nooit,maar als ik de promo zie moet ik altijd aan jou denken,ha.Nou veel plezier met de mol!de komende weken.

  6. Hallo, mijn excuus dat ik niet op dit berichtje reageer.
    Sanoma heeft ons op alle mogelijke manieren geschoffeerd en doet dat nog steeds. Hiermee maakt een groot bedrijf misbruik van haar macht.
    Als wij dit toelaten komt niet alleen Sanoma hiermee weg maar is dit tevens een boodschap voor andere bedrijven: zij weten dan dat de klanten toch niets zullen ondernemen. Dan kan het om bedrijven gaan die diensten of producten aanbieden die veel belangrijker zijn dan onze blogs.
    Dit is ontoelaatbaar, maar ieder individu alleen staat machteloos. Om die reden hebben Margo en Roberto het initiatief genomen een groep te vormen die gezamenlijk kan optreden. Wij willen je vragen je hierbij aan te sluiten.
    Je zult het misschien te druk hebben om iets te doen, dat is geen bezwaar. In een groep zijn er altijd enkelen die handelen namens de hele groep. Hoe groter de groep is hoe slagvaardiger hij kan opereren, hij kan ook individuele acties ondersteunen.
    Wanneer je de acties van Sanoma ontoelaatbaar vindt en je bij de groep wilt aansluiten kun je dit als volgt kenbaar maken: reageren onder het bericht: http://uitwijkpost.wordpress.com/2012/01/12/handtekeningenactie-gedupeerden-van-webstreepjelog/
    Een prettig en ontspannen weekeinde gewenst.
    Groet

Zeg het maar:

