No money

Ja hoor, daar stond ik weer: bij de betaalpaal van de Appie, zonder betaalpas.
Dat wil zeggen: zonder pas met saldo. De pas die ik bij me had, was zijn limiet ruim overschreden.
Het is niet de eerste keer en waarschijnlijk zal het ook niet de laatste keer zijn. Dat krijg je met een eigen bedrijf, dan lopen de zaken wel eens wat door elkaar.
Gefrustreerd belde ik naar huis (waarbij ik op moet merken, dat het heel bijzonder was dat ik mijn mobiel bij me had. Een voorgevoel?) Ik hoopte dat er iemand langs kon komen met een volle pas.
Thuis nam er niemand op (Mo stond onder de douche).
Gelukkig is er altijd iemand op kantoor en zo reageerde zoon even later op mijn smeek-sms met een: ‘Haha kom er aan.’
Niet dus, belde hij later, want er stond geen auto voor de deur en Gert was er met de poenpas vandoor.
Vertwijfeld keek ik naar de overvolle kar.
Moest ik die laten staan? En later weer een keertje mijn rondje door de supermarkt maken?
No way.
ik stapte op de caissière af met de mededeling dat ik even weg was om een pas te halen. Laat de kar maar staan ‘I’ll be back!’
De ‘hallo’ mevrouw van de daklozenkrant, voor wie ik regelmatig een kop koffie meeneem, nam haar bakkie troost in ontvangst. Dat leek me handiger dan hem binnen koud te laten worden.
Ik scheurde naar huis, leende de pas van Zoon, scheurde terug naar de Appie, waar een bezorgde caissière mijn diepvriesspulletjes al in de vriezer had gezet (lief). Betaalde mijn boodschappen en eindelijk kon ik naar buiten. Missie geslaagd.
De ‘hallo’ mevrouw had haar koffie inmiddels al op en keek verbaasd, toen ik weer naar buiten kwam, dit keer met een volle winkelwagen.
Ik schudde mijn hoofd: ‘No money.’ gebaarde ik.
Glimlachend keek ze me aan.
Even waren we lotgenoten, maar toch niet.

21 gedachtes over “No money

  1. Grijnzzz, ik had het gisteren al gelezen op je hyves, toen moest ik om je lachen, nu nog meer. WHAHAA.
    De “Hallo” mevrouw haar gedachten zou ik nu ook wel willen weten. intervieuwtje misschien? Het kan natuurlijk ook over andere zaken dan “no money” gaan.

  2. Is me ook wel eens overkomen, gelukkig niet met een volle kar boodschappen maar wel bij de kruidvat met mijn armen vol met aanbiedingen, die ik moest laten liggen omdat ik mijn portemonee thuis had laten liggen.

  3. Je moet tegenwoordig ook wel aan heel veel tegelijk denken he, als je boodschappen gaat doen!! Boodschappenlijst, booschappen tas, mobiel, geld, een betaalpas van een rekening waar geld op staat ………….. phoe ………… maar, goed opgelost toch??

  4. Oeps daar sta je dan, gelukkig nog nooit meegemaakt door saldotekort, alleen wel een keer dat ik opeens mijn pincode niet meer wist toen ik pas een nieuwe code had. Dan voel je je ook knap knullig haha. Maar alles is weer goed opgelost.

  5. Oh wat een slimpie ben jij! Maar het is prima opgelost uiteindelijk!
    Grappig die vergelijking met die ‘hallo’ mevrouw 😉

  6. Oh wat genant……

    Ik maakte zoiets mee op 16 juni. Ik was met een vriend naar het Dolfinarium toen Joop mij belde dat hij bij de Aldi stond met een kar vol en een pas waarmee niet meer te pinnen viel. Godzijdank werkte zoon dichtbij en die is naar de Aldi gegaan. Schaamde me dood 😉
    Later bij thuiskomst bleek dat de bank een ‘foutje’ (en bedankt not) had gemaakt door de hyp. dubbel af te trekken….

    Pfew…. achteraf kan je er om lachen maar genant is t wel als je bij de kassa staat met een rij mensen achter je.

    -=x-

  7. Je ziet niet mijn glimlach .Aan de kassa staan ,alle boodschappen op de balie en dan zeggen sorry ik ben de portemonnaie vergeten ,kom zo weer terug.Naar de auto en naar huis.In paniek weer terug en gelukkig staat alles weer in de winkelwagen te wachten..Maar de gezichten van degenen verderop in de rij spreken boekdelen.
    groetjes Ria

  8. Dan stond je even goed voor joker daar. Lijkt me op zich al een vervelend gevoel. Wat een gedoe. Maar wel een goede service; ik denk niet dat ze dat hier doen.

  9. No money no honey, Rikus, dat kan ook nog Ghegheghe…

    Gelukkig maar dat jij zo’n zooi bemiddelde familieleden hebt, Hanneke. Anders stond je nou nog in de rij voor de kassa. Maar het is weer goed afgelopen. Met hulde aan die kassamedewerkster.

Zeg het maar:

