Kom op, aan de slag…..

En dan is het weer zaterdag. 
Gewoontegetrouw heb ik heerlijk een paar dagbladen doorgespit, de mail gecheckt en wat weblogs bezocht.
 Maar nu is het dan onverbiddelijk tijd geworden het huishouden onder handen te nemen.
De afgelopen week is erg rommelig geweest en ook de komende week wordt raar.
Rond kerst wordt er veel georganiseerd voor de bewoners van ‘mijn’ verzorgingsinstelling en dan wordt er graag een beroep op de vrijwilligers gedaan.

Ik ruim er met plezier tijd voor in, want het is leuk en dankbaar werk.
 
Maar ja, als ik daar bezig bent, doe ik thuis niets en de plannen om gister dan maar flink aan de slag te gaan, liepen ook in het honderd.

Dus ligt er nu een enorme berg strijkgoed op me te wachten, moet er nodig een bed verschoond worden en ook de badkamer heeft een dringende poetsbeurt nodig.
De was noem ik niet eens, want die draait iedere dag zijn rondjes.

Kortom: er zijn van die dagen, dat ik wenste dat de slavernij nooit afgeschaft was.

(Dit laatste is uiteraard ironisch bedoeld. Ik zou er nooit over peinzen, volwassenen of zielige kindertjes zwaar en onbetaald werk te laten doen.
Hoewel…..ik ga even Mojo uit bed halen….
Ik zie je laterrrrrrr!)

16 gedachtes over “Kom op, aan de slag…..

  1. Mojo uit bed halen? Nu pas? Nou ja, het is haar eigen tijd moet je maar denken… Zo dacht ik er ook over toen mijn kids nog thuis woonden en uit gingen. Succes met je werkwoede en alvast een fijne rommelige week toegewenst ;-)! Enne… zorg jij dat het morgen niet regent?

  2. Idd soms zou ik ook wel eens hulpje kunnen gebruiken pffff al die huishoudelijke taken ga niet in je koude kleren zitten vooral als jezelf ff in de lappenmand zit git oh git 😉 fijn weekend!

  3. Ik strijk met mijn mp3 op, dat scheelt een stuk.

    De pest met huishoudelijk werk is, dat als je het doet, dan zie je het niet. Maar als je het niet doet, dan zie je het wel 😉

    Veel rommelig plezier!

  4. Ik wil zoon ook wel eens uit bed trekken. Maar hij is te zwaar. Ik red het niet meer. Hij verslaapt een halve dag en als ik er al een complete blogronde op heb zitten schuift ie moeizaam door de gang en roept schor: is er nog brood? Dan ben ik even Cornelis Critieck hoor. Grom.

    Plato gaat over twee dagen een weekje met dat stuk ellende naar Londen en zegt daarom nu alvast: Heel fijne dagen gewenst en veel gezondheid en inspiratie voor 2012. Ook in dat jaar blijf ik je grootste fan. Dat je dat alvast effe weet.

  5. Ha ha wat een herkenbaar verhaal van alles te doen en je huishouden komt er ff niet van en het blijft ook nog terugkomen ook allemaal. Arme huisvrouw/werker/moeder/manager/vrijwilliger/opvoeder enz. enz.

  6. Zeg, durf jij wel tegen zo,n arm schaap? Kijk maar uit ,later als ze groot is wil ze 10 kinderen en die komen dan natuurlijk allemaal bij jou logeren , tegelijk natuurlijk want hun mama gaat dan heerlijk uit en wil de volgende dag uitslapen.

Zeg het maar:

