De ontmoeting

Heb jij dat ook wel eens dat je hoofd en je hart te vol zitten van bijzondere dingen, dat je er nauwelijks over kunt praten, laat staan schrijven?
Ik heb op dit ogenblik zo’n ervaring, maar laat ik het proberen.
Gisterochtend werd ik rond elven opgehaald door Musicinmind die vanuit Breda onderweg was naar een weblog-meeting in Oude Pekela. Voor degenen die nooit zo erg opgelet hebben met topo: dat ligt in Groningen. Ver in Groningen.
Al een tijdje stond de afspraak, dat we met zes weblogsters elkaar zouden ontmoeten om tijdens een gourmet elkaar beter te leren kennen. En dat is altijd een beetje spannend. Want een paar had ik nog maar een enkel keertje ontmoet.
De rit verliep voorspoedig.  M.i.M. was aangenaam gezelschap en ik verbaasde me over de openheid waarover ze over zichzelf sprak. Bijzonder dat ze zoveel van haarzelf wilde delen met toch een betrekkelijk wildvreemde.
Voor we het wisten waren we in Assen aangekomen, waar we een tussenstop maakten om bij Melody aan te haken. Even later waren ook Hannie en Karin opgepikt en konden we op weg naar ons einddoel Geesje.
Wat heerlijk om haar weer eens te zien en in de armen te sluiten.
Nadat we elkaar allemaal uitgebreid begroet hadden, kwamen de gesprekken al snel op gang. En nee, die gingen niet over ‘dat leuke jurkje, de bloemen of het mooie behangetje’ we hadden het echt over de dingen die ons bezighielden er hoewel we verschillend in het leven staan, werd er met respect naar elkaar geluisterd. Ook tranen werden niet geschuwd, want er waren flinke rugzakken te torsen.
Er was natuurlijk ook ruimte voor gelach. Het een liep gemakkelijk over in het ander. Dit allemaal gemengd met een heerlijke maaltijd, maakte dat het veel te snel tijd werd om weer te vertrekken.
Ook tijdens de terugreis vielen er maar weinig stiltes.
’s Avonds lag ik al vroeg in bed, te onrustig om alle indrukken te verwerken die ik de afgelopen dag had opgedaan.
Ik kan het iedereen aanraden: een weblog beginnen, contacten opdoen, met een enkeling die contacten uitdiepen en dan elkaar ontmoeten.
Een dag om lang over na te denken en vooral van na te genieten, met helaas toch een negatief kantje, want als je Groningers bij elkaar zet, zijn ze niet meer te verstaan.



 

 

 

 

23 gedachtes over “De ontmoeting

  1. Dan had je dat boekje van mij maar uit je hoofd moeten leren!
    Of kist dat noit meer?

    Ja Hanneke wat een bijzonder(e) leuke dag hadden we samen. Ik vond het erg fijn en zeker voor herhaling vatbaar.
    Liefs vanoet Grunningen.

  2. Hoi Hanneke
    Leuk om zoiets te ervaren
    Volgende komt er iemand uit Belgié die hier heen komt met haar man
    Ook via een blog ook kennis gemaakt en volgende in het echie ben zeer benieuwd
    Groetjes Rinus

  3. Ook al zo’n leuk verslag over een bijzondere dag! Ja ook met ‘vreemden’ voor elkaar kun je een hele goede band opbouwen he…;-)
    Een fijne herinnering zo’n dag!

  4. Ziet er gezellig uit. Ik ken dat wel hoor, maar dan van een forum. Heb zo’n band met een stel dames die ik ken van een forum sterker nog, ik heb er mijn vriend ontmoet waar ik nu mee samenwoon! 🙂 Op datzelfde forum dus. Dus ja, heel bijzonder.

  5. Ik heb ook al wat ontmoetingen achter de rug en ik vind het steeds helemaal geweldig. Weet je wat het is? Je kiest de mensen gewoon zelf uit en daarom is die klik er ook meteen en voelt het zo goed.

  6. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan dat ik niet wist hoe ik het op papier ging zitten, zo vol zat ik er van. Het was een bijzonder gevoel wat lang nablijft. Openheid heeft dan ook vooral met een goed en veilig gevoel te maken die vaak nogal een grote drempel lijkt te zijn maar soms ook heel gewoon is.

    Dankjewel!
    xxx

  7. Een waardevolle dag! En Bea maar zeggen dat we op moeten passen voor “digitale kontakten.”
    Heerlijk dat jullie er allemaal een goeie herinnering aan hebben. Stop die ook maar in jullie rugzak!

  8. En als je dan deel van die groep bent en af en toe je even (ogenschijnlijk dan) terugtrekt… en je dan toe mag kijken en voelen wat er in jou gebeurt…..tja dan breken zonnestraaltjes door….wow!

    -x-x-x

  9. Leuk verslag. Ik las het ook al bij Gees. Jullie hebben elkaar echt gevonden. En dat Gronings…. nou ja, ze zijn het zo gewend. Ik zit vaak midden tussen de Belgen en of de Spanjaarden en dan ontgaat me ook wel eens wat (eufemisme). Hoe dan ook, met een klein groepje zo de diepte in heeft ook altijd mijn voorkeur gehad en dat is me in de meeste gevallen goed bevallen.
    En dit was natuurlijk een uitgelezen gezelschap.

  10. Lieve Hanneke, Ja wat hebben we genoten bij Gees hè en precies zoals je al schreef we hebben gelachen, gehuild, en hadden soms diepgaande gesprekken!!!…
    Kortom het was een middag waar we met een goed en warm gevoel op terug kunnen kijken.
    ——
    Hopelijk ben ik binnenkort ook weer in de lucht met een eigen site!!!….
    Liefssssssssssss, Hanny

  11. of je nu Oude Pekela, Assen of Groningen zegt, ik zou begod niet weten waar die liggen. Breda is nog relatief dicht bij België, en dat weet ik toevallig wél liggen. En toch ben ik redelijk sterk in aardrijkskunde, alleen hou ik me met die Nederlandse plaatsen misschien iets te weinig bezig… 😉
    Verder kan ik me best voorstellen dat het een fijne ontmoeting was, eentje om nog ettelijke keren te herhalen. Bij een etentje ontstaan ook vaak de beste gesprekken, en dat ontbrak er wellicht evenmin…

    Groetjes, Hanneke!

Zeg het maar:

